měšťanský dům

Měšťanský dům se obrací hlavím průčelím severovýchodně do Kájovské ulice. V přízemí členěném pásovou rustikou se vlevo nalézá pravoúhlý vstup do přízemí, který má společnou šambránu doplněnou stezkou se sousedním oknem. Napravo od vchodu je další obdélné okno a při sv. nároží domu se nachází hlavní portál. Kamenné ostění s ušima a stezkou po obvodu má v nadpraží vytesánu dataci s vloženým monogramem uprostřed: „ 1 . 6 . A M D . 7 . 4 .“ Lisénové pásy na průčelí oddělují a lemují plochu prvního a druhého patra. V prvním patře jsou čtyři obdélná okna rozmístěna v intervalu 1 + 1 + 2. Okna mají po obvodu jednoduchou šambránu se stezkou, parapet doplňuje štukový rám s kapkami na rozích a plastickým polem s vykrojenými rohy, zdobeným uprostřed šesticípou rozetou. Nad okny vystupují úseky plochých říms. Uprostřed fasády se zachovala mezi okny ve štukovém rámu nástěnná malba Immaculaty. Panna Marie v červeném šatu a v zeleném plášti stojí na Zlatém srpku měsíce a zároveň na zeměkouli obtočené hadem, který se zakusuje do jablka a personifikuje tak prvotní hřích, po kterém šlape Panna Marie jako druhá Eva. Na oblačném nebi se vznášejí okřídlené postavy a hlavy andílků. V druhém patře jsou o něco menší čtyři obdélná okna rozmístěná ve stejném rytmu a se stejnou šambránou jakou mají okna v prvním patře. Na výrazně předstupující korunní římsu dosedá sedlová střecha krytá bobrovkami. Ze střechy směrem do Kájovské ulice vystupují čtyři vikýře podkroví se sedlovými stříškami, které svou hmotou narušují charakter raně barokního průčelí. Zadní část domu do Hradební ulice pochází z počátku 20. století a je výrazně jednoduší. Hladké fasády zadního průčelí člení pouze obdélná okna. Levá, nižší část domu nese na ploché střeše terasu.