socha Panny Marie

Na třech kamenných stupních spočívá kvádrový sokl. Profilovaná širší základna přechází přes zvonovnici a oblounovou římsu v užší střední hranol nesoucí vyloženou profilovanou římsu. Nad římsou se nachází ještě jeden užší čtyřboký nástavec soklu s konkávně projmutými stěnami, nahoře a dole ukončený římsami. Na vrcholu na obdélném plintu stojí socha Madony v lehce nadživotní velikosti. Monumentální detailně propracovaná figura Panny Marie je zobrazena stojící v kontrapostu s předsunutou lehce pokrčenou pravou nohou. Na levé ruce ohnuté v lokti drží Ježíška, pravice je volně spuštěna a odtažena od těla. Maria je oděna ve spodním bohatě zřaseném šatu a svrchním plášti sepjatém na hrudi. Ježíšek oděný v košilce vztahuje pravici v gestu žehnání. Maria má velmi dlouhé zvlněné vlasy, jejichž lokny spadají hluboko po zadní straně postavy. Maria i Ježíšek mají na hlavě koruny. Provedení skulptury nese charakteristické znaky Břenkovy tvorby. Postavy mají typické okrouhlé tváře, můžeme si všimnout také nepoměrně velkých Mariiných chodidel a zploštění její pravé ruky, kterou objímá Ježíška. Formální provedení rešické Madony je velmi blízké Břenkově Madoně z hrobu Antonína Kotženta v Rosicích (1858) i Madoně z kapitulní síně kláštera Porta coeli (1866). Na čelní straně soklu je v profilovaném rámu obdélné vpadlé pole, nahoře trojlaločně ukončené, nesoucí rytý česky psaný nápis: „Zdravás / královno, matko / milosrdenství / Věnováno od manželů / Jana a Marie / Šárovec / z půllánu z Rešic / 1875 //“. Signováno na plintu: „J. Břenek“.