kolna na vozy

Kolna na vozy stojí na místě původní kolny, kterou nebylo možné pro špatný stav zachránit. Je to do dvora otevřená přízemní stavba, sedlovou střechu s podlouhlým větracím vikýřem podkrovní části vynáší systém zídek a koutových zděných sloupů. Dvorní strana je podepřena středovým vyřezávaným sloupkem, datujícím stavbu do 18. století. Střecha je krytá dřevěným štípaným šindelem dvojitě kladeným na husté laťování. Hambalkový krov je s osovou vaznicí nesenou dvojící krajních plných vazeb. Uprostřed rozpětí je vaznice podepřena spodním hambálkem plátovaným do krokví. Sloupky krajních plných vazeb jsou čepované do vazných (stropních) trámů uložených na pozednici a dřevěný průvlak podepřený zděnými masivními sloupy a prostředním vyřezávaným dřevěným sloupem s profilovanými pásky. Krokve jsou čepovány do zhlaví vazných trámů, v plných vazbách jsou ve vrcholu střechy opřeny do středových sloupků. V každé vazbě je osazen hambálek, který je rybinou plátován do krokví. V podélném směru je krov zavětrován spodními a horními vzpěrami plátovanými do středových sloupků a osové vaznice. Vazné trámy plnící zároveň funkci stropních trámů jsou ze spodní strany pohledové. Záklop tvoří povaly (kuláče) průměru, na kterých leží vrstva hliněné mazaniny.