vstupní parter

Budovu krematoria doplňují rampy, vedoucí k hlavnímu schodišti a bazén před krematoriem - společně tvoří jednotnou kompozici. Rampy jsou symetrické, vedené zhruba rovnoběžně s jihovýchodním průčelí krematoria. Jejich půdorys je mírně zvlněný, směřuje ze severovýchodu a jihozápadu ke schodišti. Opěrné zdi ramp jsou obložené kameny nepravidelných tvarů s bílými spárami, korunu zdi kryje betonový parapet. Rampa se v ose vstupu do krematoria konvexně rozšiřuje a širší je rovněž na obou svých koncích. Bazén je situován jihovýchodně od krematoria, v ose jeho hlavního vstupu. Je zhotoven jako dvoustupňový, tak, aby voda mohla přepadávat do nižší dolní části nádržky. Bazén lemuje zeď – vpředu nízká rovná, po stranách vyšší, postupně šestkrát odstupňovaná. Líc zdi tvoří ploché kamenné desky nepravidelného tvaru se světlými spárami, korunu kryje parapet z přesahujících obdélných kamenných desek, směrem ke středu se mírně zvyšujících. Vnitřek obou částí bazénu je opatřen nižším předstupujícím soklem, stěna mezi horní a dolní nádrží má zvlněný, uprostřed vypouklý tvar. Také vysoká zadní stěna horní části bazénu je konvexní, zhruba stejného tvaru, jako rampa nad bazénem. V obou zadních rozích horní nádrže jsou dva menší opěráky, sahající o něco více než do poloviny výšky stěny. Zadní stěna bazénu je opatřena plastickou výzdobou – nahoře je reliéfní pás, pod ním pak sedm symetricky rozmístěných motivů hlavy nestvůry, lemované po obou stranách plameny (?). Hlava má výrazné vypoulené oči, pootevřený zvlněný zobák (?), v kterém je chrlič vody (snad fénix ?). Již zmíněný reliéfní pás lemuje římsa s hrubou povrchovou úpravou, která také odděluje prázdné obdélné pole na obou bočních stranách pásu. Mezi těmito poli se nachází reliéf, zobrazující jedenáct sedících nebo klečících lidských postav. Všechny postavy (i ženské) jsou dosti svalnaté a až na osobu sedmou zleva jsou znázorněny v mladém věku. Postava první až čtvrtá zleva jsou zpodobněny z pravého profilu. Zleva to jsou: mladý svalnatý nahý muž, který klečí a opírá si hýždě o paty. Jeho pravá, v lokti ohnutá ruka ukazuje vzhůru. Muž má krátké vlasy, hlava je znázorněna z poloprofilu. Druhá zleva je sedící žena s ohnutými koleny. Má roušku, která kryje nohy, břicho a část zad. Její pravá ruka, ohnutá v lokti, spočívá na čele. Žena má sklopená víčka, na hlavě jsou polodlouhé vlnité vlasy s výraznými prameny. Postavou třetí zleva je nahý muž sedící na bobku - na špičkách nohou. V pravé ruce, ohnuté v lokti, drží lebku, paže se opírá o stehno. Muž má krátké vlasy, hledí na lebku. Další postavou je klečící žena s tělem, zahaleným rouškou - ta kryje také ženinu hlavu. Pozdvižená pravá ruka, ohnutá v lokti, ukazuje šikmo vzhůru. Pod rouškou je na hlavě vidět několik pramenů vlasů, oči má žena sklopené (zavřené). Postava pátá zleva je znázorněna z poloprofilu. Je to nahá klečící žena, sedící si na patách (ve stejné pozici, jako muž první zleva). Chodidlo je ve špičce ohnuté, vidět je kromě pravé nohy částečně také levá. Horní polovina ženina těla je natočena k divákovi; má sepjaté ruce, které zakrývají pravý prs, levá dlaň je položena přes pravou. Žena má polodlouhé vlnité vlasy, sčesané z čela. Střední ze všech jedenácti postav je zobrazena en face. Jde o nahou ženu v tureckém sedu. Nohy po pravou holeň kryje rouška, pravá noha je překřížená přes levou. Pravé chodidlo je provedeno ve výrazně vyšším reliéfu, než zbytek celého pásu - přesahuje dolní římsu. Žena má rozpažené ruce, směrem nahoru ohnuté v lokti - v gestu oranta. Obličej má klidný výraz, oči jsou otevřené. Na hlavě jsou polodlouhé vlnité vlasy, sčesané z čela. Směrem doprava, tj. na pozici sedmé zleva, se nachází jediná starší postava z celého výjevu. Je to muž, jehož věk napovídají vrásky na čele a váčky pod očima. Klečí na pravém koleni, rovněž ohnutá levá noha je opřená o špičku. Mezi mužovýma nohama je náznak roušky. Zatímco nohy jsou zpodobněny v podstatě z profilu, horní část těla a hlava en face. Mužovy sepjaté ruce spočívají na jeho levém rameni, pravá dlaň zakrývá levou. Muž má krátký plnovous, vlasy chybí (?). Osmá zleva je do půl těla nahá žena, klečící na levé noze. Znázorněná je z levého profilu. Hýždě si žena opírá o levou patu, na pozadí scény je nepatrně naznačená pravá noha, ohnutá v koleni a opřená o chodidlo. Dolní část těla kryje rouška, směřující od pasu k levé noze. Žena má obě sepjaté ruce, ohnuté v lokti, zdvižené, dlaně ukazují šikmo nahoru (ke středu). Hlava je ztvárněna z poloprofilu, výraz obličeje je posmutnělý (koutky úst směřují dolů). Žena má polodlouhé vlnité vlasy. Postavou devátou zleva je žena, opět do půl těla nahá, zobrazená čelně. Její pravá noha, ohnutá v koleni, směřuje šikmo před tělo. Rouška, kryjící dolní část těla, odhaluje bosé levé chodidlo. Žena má sepjaté ruce, které spočívají dole – opírají se o nárt levé nohy. Obličej má výrazná ústa, oči jsou široce otevřené. Polodlouhé vlnité vlasy jsou sčesané z čela. Postava desátá zleva je žena - opět s nahou horní částí těla a s rouškou, kryjící nohy a částečně i záda. Žena je zpodobněna z profilu - jako sedící, v nízkém podřepu. Obě pozdvižené paže jsou ohnuté v lokti, v dlaních drží žena vodorovně misku s hořícím ohněm. I tato postava má vlnité polodlouhé vlasy. Poslední zleva – a tedy první zprava – je na výjevu znázorněn muž. Klečí, má ohnutá záda, dolní část těla a zčásti i záda kryje rouška. Muž má ruce, ohnuté v lokti, sepjaté před bradou, opírá se jimi o záda ženy vlevo od něj. Prsty pravé ruky zakrývají levé. Dolní část těla je zpodobněna z profilu, horní z poloprofilu a hlava téměř en face. Muž má pootevřené oči, smutný výraz (koutky úst směřují výrazně dolů). Krátké vlasy jsou učesané na pěšinku. Celou kompozici krematoria doplňuje ještě schodiště, umístěné po obou stranách horní části bazénu a umožňující přístup pod rampu. Je jednoramenné, tvořené jedenácti kamennými stupni (shoda s počtem postav na reliéfu). Zeď kolem horní části bazénu je zároveň vnitřní parapetní zdí těchto schodišť. Na vnější straně je druhá takováto zeď, stejného provedení – začíná v úrovni stupně třetího shora bazénové zdi.