bývalá Nostická jízdárna

Dnešní areál vznikl propojením části obytného domu a pozdně barokní Nostické jízdárny, které byly sjednoceny novými fasádami. Již od 1. čtvrtiny 18. stol. se pozemky staly součástí malostranského areálu Nostického paláce. Domy zde vznikli v r. 1637 na parcelách zrušené Lazarovské zahrady. Od r. 1719 majetek Nosticů. V r.1765 došlo k přestavbě Hallweylovského domu na jízdárnu, nebo spíše k připojení novostavby k tomuto domu v uliční frontě. V r. 1902 došlo k menším stavebním změnám v jízdárně podle návrhu Bedřicha Fleischingera. V r. 1924 koupil všechny nostické objekty stát. Areál někdejší Nostické jízdárny sestává ze tří budov odlišné dispozice. Jednopatrová budova při ulici (z doby po r. 1765) má stejnou pozdně barokní fasádu s dvojpatrovým přilehlým středním křídlem (někdejší Hallweilovský dům); vých. křídlo, přiléhající podélnou dispozicí k podélné střední budově, je klasicistním přídavkem (1811) se zcela odlišným řešením fasád. Pozdně barokní uliční fasáda jízdárny probíhá v délce sedmi okenních os, členěna je soklem, kordonovou římsou a bohatě profilovanou korunní římsou, která má podobu kladí. Hl. fasáda je otočená do Nostické zahrady. Podsklepena je pouze nepatrná část pod prostorem schodiště do patra; suterénní prostor je nepochybně současný s barokní stavbou. Při vchodu do sklepa z přízemí je také osazeno kamenné ostění s uchy a kapkami (snad ze 17. stol.), obdobné ostění je i při vchodu do prostoru hl. schodiště se zděným zábradlím s vykrajovanými výplněmi, výstavnější a mladší je pak portál při vchodu do jízdárny, jehož stojky zdobí vystouplé pole, doplněné uprostřed kruhovým terčem. Dvoukřídlé dveře jsou rokokové, z doby přestavby (po 1765). Všechny tyto portály se zachovaly v průjezdu, zaklenutém pozdně barokní klenbou s pětibokými výsečemi. Vstup do konírny v další části je pak opatřen obdobným portálkem, ale dvoukřídlé dveře jsou zde novodobou vzdálenou napodobeninou rokokových. Jízdárna není zastropena, ale uplatňuje se rovnou složitá konstrukce krovu, protože prostor prochází dvěma podlažími. Klasicistní přístavek z r. 1811 je architektonicky nepozoruhodný.