socha sv. Františka Xaverského či sv. Ignáce z Loyoly

Těžce poškozená statue je dnes rozložena na několik dílů umístěných blízko u sebe (patka podstavce + střední část podstavce + římsa podstavce a vlastní socha světce). Podstavec se skládá z profilované patky, střední hranolové části a bohatě profilované římsy zdůrazněné ve středech stěn půlkruhovým vzepětím. Plochy střední části podstavce jsou členěny vpadlými poli s plastickým orámováním s konkávně projmutými rohy. Trojici stěn zdobí reliéfy tří světců, čtvrtá stěna nese symetrickou dekorativní kartuši beze stop textu. Vzhledem k silně poškozenému povrchu kamene lze nesnadno určit ikonografii světců ze stěn podstavce. Dle historické dokumentace osazoval čelní stěnu podstavce statue reliéf světce biskupa či opata v příslušném odění. Stojící světec má levou ruku u boku, v pozdvižené pravici drží v současnosti neidentifikovatelný předmět. Hlava světce s mitrou je schýlena k pravému rameni. Levou stěnu podstavce osazuje reliéf světce s lilií v ruce. Ten je zde zobrazen v rouchu převázaném v pase a s pláštěm přes ramena. Ve své pravici drží cíp pláště, u boku pak svírá světec rozkvetlou lilii. Vzhledem ke značně abradovanému povrchu nelze s určitostí potvrdit, zdali jde o sv. Josefa či nikoliv. Zadní stěnu podstavce osazuje reliéf představující dalšího biskupa, pravděpodobně sv. Augustina. Stojící světec v biskupském odění s mitrou na hlavě a pláštěm sepnutým na krku má pravou ruku vztyčenou vzhůru, zatímco v levici drží nezřetelný předmět. U světcovy levé nohy lze spatřit při troše představivosti puttiho. Kompozice připomíná obvyklé zpodobení sv. Augustina s malým puttim u nohou a mušlí či lasturou v ruce. Poslední stěnu střední části podstavce zdobí reliéf symetrické kartuše v současnosti s prázdnou střední plochou bez jakéhokoliv votivního nápisu či datace. Na podstavci stojí socha představující jezuitského světce. Ten je zachycen v obvyklém odění, v taláru, v superpeliceu zdobeném na okrajích krajkou a se štolou splývající ke kolenům. Vousatý světec s kratšími kadeřavými vlasy obrací hlavu vzhůru k nebesům. Ve vztyčené pravé ruce (chybí od zápěstí) dle historické dokumentace držel menší Krucifix. Levice je spuštěna podél těla, světec v ní přidržuje ke stehnu biret. Silně abradovaný povrch pískovce včetně mechanických poškození sochy spolu s otevřenou otázkou autentičnosti pravé ruky s Krucifixem neumožňuje však s jistotou určit světce jako sv. Františka Xaverského. Možností zůstává i ztotožnění se sv. Ignácem z Loyoly, ostatně tak sochu označovala též stará literatura (Tille, s. 449).