silniční most tzv. Horní

Silniční most překonávající Nezdický potok se nachází ve střední části obce, nedaleko jihovýchodního okraje zámeckého areálu a je součástí přístupové cesty k zámku a dalším objektům v jeho okolí. V půdorysu přímý most je dlouhý cca 20 m, s podélnou osou cca ve směru V-Z. Konstrukce sestává ze dvou odlišných částí, historické ve východní polovině a novodobé v západní polovině. Za běžného stavu hladiny Nezdického potoka voda protéká pouze pod západní částí, vozovka je živičná. Východní polovinu mostu tvoří původní zděná omítaná konstrukce, se dvěma segmentovými oblouky. Krajní oblouk má o něco menší rozpětí, pata klenby dosedá na opěrnou zeď na břehu a na první dělící hranolový pilíř nad podélně obdélným podélným půdorysem, druhý oblouk dosedá oběma patami na první a druhý (původně středový) hranolový pilíř nad podélně obdélným půdorysem. Na návodní straně středového pilíře je pravoúhlá přizdívka s rovnou korunou zdiva. Poprsně jsou plné, zděné, neomítané, s rovnou korunou krytou většími opracovanými deskami. Koruna zdiva poprsní na nájezdové straně mostu klesá až téměř na úroveň vozovky. Zdivo mostní konstrukce je opatřeno hrubou patrně novodobou tvrdou stříkanou omítkou. Na mnoha místech je omítka porušená, opadaná až na zdivo i ve větších plochách. Pod opadanou omítkou vidět části zdiva čela klenebních oblouků, která jsou vyzděna z drobnějšího lomového kamene, s patou klenby provázanou do zdiva pilířů, vyzděných z lomového kamene s podílem větších neopracovaných kamenů. V líci zdiva pilířů místy užity velké přesně opracované kamenné kvádry, místy novodobé dozdívky - vysprávky. Na líci bočních stran mostu vidět závlače příčných ocelových táhel. Poprsně novodobě přezděny, zdivo je neomítané, odlišného charakteru než původní historické zdivo, složené z větších lomových kamenů spojovaných tvrdou maltou a se širokými spárami. Západní polovina původního mostu zanikla, namísto oblouků je do původního zdiva středového pilíře a nábřežního pilíře vsazena vodorovná železobetonová deska. Na nábřežní straně v líci původního zdiva vidět kromě lomového kamene i větší přesně opracované kvádry, na jednom z nich vytesána linka ve tvaru obdélného pole s čtvrtkruhově vybranými rohy. Namísto poprsně jednoduché zábradlí sestavené z kovových profilů a ochranného silničního svodidla.