Na nízké profilované kamenné podestě spočívá čtyřboký na čelní straně konvexně vyklenutý sokl s bočními volutovými křídly, nahoře ukončený vyloženou profilovanou římsou. Na soklu komponováno sousoší ukřižovaného Krista s truchlící Máří Magdalénou. Podnoží je formováno jako skalisko Golgoty. V něm je upevněn mohutný vysoký kříž s ukřižovaným Kristem. Obě nohy Ukřižovaného jsou přibity jedním hřebem k šikmo nakloněné podpůrné destičce, paže jsou široce rozepjaty. Hlava s velkou trnovou korunou je nakloněna k pravému rameni, bohatě traktovaná bederní rouška je svázána při Kristově pravém boku, její rozevlátý cíp je spuštěn podél pravé nohy. Na levé straně u paty kříže klečí výrazně esovitě komponovaná postava Marie Magdalény, pravou rukou objímající vertikální břevno kříže a levicí si šátkem stírající slzy z tváře. Vpravo postava andílka drží oválnou kartuš s reliéfně provedeným výjevem „povýšení hada na poušti“ (scéna, v níž Mojžíš vztyčil v poušti hada na kůlu je biblickým předobrazem Kristova kříže). Sousoší je mistrovským dílem, živá a jemně propracovaná modelace je patrná zejména na traktování draperií, vlasech, trnové koruně a tvářích postav. Na přední konvexní části soklu zahloubené obdélné pole s dnes již špatně čitelným německým nápisem.