Nuselský most

- Pozoruhodná dopravní stavba, která umožnila přemostění nuselského údolí a propojení Pankráce (Prahy 4) a vzdálenější jihovýchodní části města s Karlovem a se středem města. Po vrchní části mostu je vedena šestiproudá severojižní magistrála a uvnitř mostu je umístěn tubus pro metro. Most byl dostavěn roku 1973, úplné zprovoznění i provoz metra začal až v roce 1974. Na pankrácké straně mostu bezprostředně navazuje stanice metra Vyšehrad. Jako autoři jsou obvykle uvádění pouze Ing. Svatopluk Kobr, Ing. Vojtěch Michálek a Ing. arch. Stanislav Hubička z Projektového ústavu dopravních a inženýrských staveb (PÚDIS), kteří provedli konečnou dokumentaci, původní koncepce ale pochází od Ing. Jana Vítka, Ing. Miroslava Sůry a Ing. arch. Roberta Bucháčka. Začátkem 90. let 20. století bylo kvůli množícím se sebevražedným skokům na okrajích mostovky, podél chodníků, vybudováno 2,7 m vysoké zábradlí. V letech 1975–1989 figuroval most pod jménem „most Klementa Gottwalda“, od roku 1990 nese opět původní název Nuselský most.