Zdymadla se nacházejí na meandru Labe, konkrétně na 818 km jeho toku. Polohopisně lze jejich umístění nají na spojnici mezi městem Hoštka a obcí Bechlín, či severozápadně od centra Štětí. Zdymadla jsou součástí areálu, kdy na ně jihovýchodě navazují dvě plavební komory a na severním konci jsou spojeny s malou vodní elektrárnou. Jez o sedmi polích, kdy každé z nich má světlou šířku 25 metrů. Jednotlivé betonové pilíře mají základní velikost o rozměrech 3,6 m na šířku a 4,1 m na výšku. Spodní stavba, tedy konstrukce pod hladinou vody, je železobetonová a na ose jezu je segmentově vzedmutá a to o 1,3 m nad úroveň dna. Na vrchol tohoto vzedmutí dosedá spodní hrana hradicího segmentu. Konstrukce nad hladinou vody je železobetonovou a její tvar je výrazně dynamický. Jednotlivé hmoty se vzájemně silově vyrovnávají. Pro zvýšení vzájemného napětí je zde pracováno s kontrastem pravoúhlých a zaoblených hran jednotlivých hmot. Z širší základny vystupuje nakloněný pilíř, který je podnoží pro hmotu strojovny. Náklon válcovitého pilíře je směrem proti proudu toku. Tento efekt zvýrazňuje vykonzolovaná hmota strojovny. Ta je jednopatrová, na obdélném půdorysu se sedlovou střechou o velmi malém sklonu. Stěny jsou prosklené, členěné pravidelným rastrem subtilního rámu. Plochy tvoří na výšku protáhlé tabule čirého skla skládané tak, že jsou vždy dvě nad sebou. Na podélné straně jich je takto vedle sebe čtrnáct a na příčné jich je šest. Část podélných ploch prosklených stěn u osy zdymadla je plná, plechová, neboť tam je propojení mezi zařízením strojovny a hradícím segmentem. Toto spojení zajišťují Gallové řetězy. Všechny strojovny jsou propojeny ocelovou konstrukcí lávky (šířka 2, 2 m), která přiléhá k jejich západní, příčné straně. K příhradové konstrukci lávky je zároveň přichycena podpěra transmise mezi jednotlivými strojovnami. Vychýlení pilíře, na který přitěžuje strojovna má protiváhu v prostorové konstrukci schodiště. Konstrukce tvarově vychází již z podpěry podlahy strojovny a spojovací lávky, kdy přechází do dvou samostatných a přímých schodišťových ramen. Ty jsou zaústěna do masivní šikmé podstavy, která tvoří schodišťovou podestu, ze které klesá široké schodiště k patě vychýleného pilíře. Masivnost podstavy je dána i tím, že je za rovinou osy zdymadla, tedy je na úrovni nižší hladiny toku a tím je konstrukce odhalena. Na úrovni podesty schodišť je z obou boků kotveny ocelová ramena hradících prvků. Ocelové rameno příhradové konstrukce je zakončeno segmentově zaoblenou deskou. Těsnost zajišťují gumové prvky. Betonová konstrukce je v přírodní barevnosti. Kovové prvky strojovny a lávky jsou natřeny na světle modrou barvu. Povrch hradícího ramene je tmavě šedý. Ovládání je možné buď centrálně z jižní, krajní strojovny, nebo z jednotlivých strojoven. Spojovací lávka je na severu protažena za komunikaci při břehu Labe. Na jižní straně je ukončena na hrázi rejdu k plavebním komorám. Polovinou sedmého pole prochází rybí přechod, na který navazuje široká hráz ledvinového tvaru s rovnou horní plochou. Na této hrázi je poslední pilíř zdymadla, který je jednoduchý a kolmí bez strojovny. Podpírá pouze lávku. Ledvinovitá hráz vytváří základnu pro jedno pole malé vodní elektrárny, která je umístěna dále za osou zdymadla. Přes zmíněné pole je vytvořena plošina, na které je vybudována dvoupodlažní hmota hranolového tvaru a její srdce tvoří dvě Kaplanovy turbíny