železniční most

Kombinovaný železniční most je situovaný severně od historického jádra města Jihlavy mezi ulicemi Havlíčková a Pod Jánským kopečkem na železniční spojovací dráze mezi bývalými stanicemi Jihlava město a Jihlava severozápadní nádraží. Celková délka jednokolejného kombinovaného kamenného mostu s horní ocelovou mostovkou činní 164.85m. Mostní dílo je tvořeno devíti kamennými oblouky o rozpětí 9m a železnou konstrukcí o délce 50m a výšce 17m nad hladinou řeky Jihlavy. Jižní část mostu sestává ze sedmi kamenných půlkruhově klenutých mostních oblouků. Na poslední z nich dosedá ocelová příhradová konstrukce, která převádí železniční svršek přes koryto řeky Jihlavy a po překonání říčního koryta opět ocelová konstrukce dosedá na jeden z dvojice kamenných mostních oblouků. Současná příhradová konstrukce je odlišná od té původní zobrazené na starých vyobrazeních. Původní příhradová konstrukce byla tvořena osmnácti obdélnými rámy s hustě umístěným úhlopříčným zpevňovacími díly. Dnešní příhrady jsou již jednodušší s dále od sebe umístěnými úhlopříčnými zpevňovacími částmi. Dle sdělení Správy železniční dopravní cesty byla ocelová konstrukce mostu vyměněna za novou v roce 1972. Nosná ocelová příhradová konstrukce je tvořena soustavou nýtovaných podélníků a příčníků.