příhradový silniční most

Současný silniční most je situován v místě historického přechodu přes Labe na důležité dopravní trase z Prahy do Staré Boleslavi a Žitavy (tzv. Lužická stezka) a spojuje souměstí Brandýs nad Labem a Stará Boleslav. Jedná se o exponovaný komunikační uzel, který vždy významně ovlivňoval urbanistické utváření městského organismu. Tato dopravně a historicky pozoruhodná poloha je umocněná těsným sousedstvím brandýského zámku. Stávající silniční most nahradil starý dřevěný most, situovaný poněkud výše proti proudu, navazující na známý renesanční most přes mlýnský náhon. Most je tvořen několika administrativně oddělenými částmi e.č. 610-014, 610-013, 610-012, 610-012a. Jeho střední (hlavní) pole překonává hlavní řečiště Labe, na něj na obou stranách navazují pole přes plavební komoru, mlýnský náhon i suchá pole inundační. Střední část mostu přes koryto Labe je tvořeno dvěma velkými ocelovými nýtovanými příhradovými nosníky o rozpětí cca 40m, spočívajícími na pilíři oválného půdorysu, s obkladem z kvádrového pískovce. Příhradová konstrukce nosníků má přímou horní a dolní pásnici, mostovka je střední, což dodává mostu relativně subtilní vzhled. Konstrukce mostovky spočívá na mohutných příčných nýtovaných I - profilech, na nichž jsou uloženy podélné traverzy. Mezi těmito traverzami jsou vyklenuty podélné klenbičky nosné konstrukce mostovky. Na obou stranách jsou na nýtovaných konzolách přidány nepůvodní lávky pro pěší. Na obou koncích střední ocelové části mostu navazují menší kamenná klenutá pole, další dvě pole překonávají pevninu (ostrov) mezi hlavním tokem a mlýnským náhonem a mlýnský náhon na straně Brandýsa nad Labem. Zábradlí podél celého mostu je železobetonové, pochází z pozdější úpravy, kdy byly přidány boční lávky.