Mariánský sloup na nízké kamenné podezdívce je obehnaný železnou mříží, plůtkem z tyčoviny, nahoře zakončeným dekorativními kuličkami a špicemi. Plůtek stylově z konce 19. století, má profilované sloupky, žlábkované v dolní a horní části s rostlinným dekorem, zcela nahoře historizujícím profilem zakončení. Sloupky v dolní části jsou osazené na osmistěnném pískovcovém podstavci 33 cm nad terénem. Rámování podezdívky plůtku je z pískovce, nahoře s okosenými hranami. Podezdívka Mariánského sloupu za plůtkem je pokrytá pískovcovými čtvercovými dlaždicemi. Samotný Mariánský sloup je postaven na třech schodech s oblouny vpředu nahoře a schody opisují tvar sloupu, který tvoří tříhranný architektonicky řešený podstavec na nárožích třikrát předstupující konkávní prohnutí a na přední straně nároží s mohutnou volutou dole a menší volutou nahoře. Na volutě v dolní části sedí putti štítonoši. Vnitřní plochy sloupu jsou konkávně prohnuté a na ploše konkávní stěny jsou v rokajových rámech reliéfy světců. Plochy kolem reliéfů jsou při okrajích rámovány vystouplými pásy v rozích dovnitř vykrojenými. Rokajové dekorace jsou také na nárožních plochách volut. Podezdívka sloupu je vysoká asi 60 cm a je zakončena ustupující simou. Schody opisují tvar sloupu na nárožích s rovnou základnou a pod stěnami konkávním prohnutím. Podstavec sloupu zakončen nahoře menším páskem a oblounem a nad ním výraznou deskovou římsou zakončenou páskem a podvalkem. Nad třemi konkávně prohnutými stranami na římse sedí putti na podstavcích tvaru zatočených volut. Voluty jsou dvě zatočené na levou stranu a vpravo je zatočená voluta podstavce andílka na východní stranu. Putti si hrají s atributy- na západní straně s olivovým věncem, na východní straně s košíkem s plody a na jižní straně s mušlí. Na nárožích na římse dolní části sloupu stojí tři sochy světců v životní velikosti. Mariánský sloup nahoře je třístěnný na nižší profilované základně, předstupující a ustupujícími plochami a na nárožích jsou v dolní části třístupňové sestupující voluty natočené dovnitř. Jejich plochy jsou zdobené v reliéfu rokajovým dekorem rovněž na nárožích, kde jsou menší voluty. Sloup je výrazně kónický nahoru a zakončený šestistupňovou římsou s výrazným podbrádkem, žlábkovanými plochami a nahoře s oblounem. Na vrcholu sloupu stojí na velké kouli s hadem a pozlaceným měsícem P. Marie Immaculata. Socha asi v životní velikosti s dramaticky rozevlátou drapérií. Samostatně stojící sochy kolem sloupu: 1) sv. František Xaverský- na jižní straně. Světec s mitrou, pravou ruku se dvěma zvednutými prsty a u nohou poprsí černocha s hlavou dívající se nahoru ke světci. 2) sv. Ignác z Loyoly- na jihozápadní straně. Světec s tříhrannou čapkou na hlavě, sklání se k drakovi s rozevřenou tlamou při světcově levé noze. Světec má pravou ruku zvednutou se zaťatou pěstí. 3) sv. Jan Nepomucký-na západní straně. Socha světce v dramatickém pohybu sklánějícím se vpravo ke Krucifixu položeném na předloktí pravé ruky. Pod krucifixem olivová ratolest, v levé ruce vztažené od těla třícípá čapka. 4) sv. Norbert- samostatná socha natočená na severovýchodní stranu. Světec přes levé rámě levou rukou přidržuje Krucifix a sklání se k němu nezakrytou hlavou. Pravou rukou nad bokem vzpírá knihu. 5) sv. Jakub Větší- na východní straně. Světec stojí v kontrapostu s předkročenou levou nohou a opírá se oběma rukama o břevno stromu se sukem. Na každé straně má pod rameny mušli z Kompostely. 6) sv. Jan Křtitel- socha natočená na východ. Polonahá postava v drapérii roucha při pravém boku přidržuje a křikrývá beránka. Světec má hlavu natočenou vlevo nahoru. Sochy na nároží podstavce sloupu: 1) sv. Vavřinec- socha na nároží podstavce sloupu natočená na jihovýchod. Postava světce s pozlacenou svatozáří nad hlavou, pravou rukou přikládá na prsa a levou ruku opírá o rošt, hlavu natočenou vpravo nahoru. 2) sv. Florián- socha na nároží podstavce sloupu natočená na jihozápad. Postava světce hledí hlavou natočenou vlevo vpřed a na hlavě má helmici, na prsou krunýř, v pravé ruce ze škopíčku lije vodu na domeček. V levé ruce drží prapor.