socha sv. Anny

Figura sv. Anny stojí v rámci nově vystavěné řady světců z pohledu pozorovatele vpravo, východně, sochu sv. Josefa a sv. Jáchyma má sv. Anna po pravé ruce. Postavy se obrací čelem k jihu resp. jihozápadu, seřazeny jsou v pravidelném rozestupu vedle sebe. Dílo se skládá z nového a původního podstavce, plintu a vlastní sochy. Zhotoveno je z pískovce, nový podstavec oproti původnímu dílu není do černa zpatinovaný. Památka stojí na novodobém vyšším pískovcovém hranolovém podstavci. Původní podstavec, osazený na novém, je nízký, profilovaný, s dříkem projmutým. Čtvercová soklová část podstavce přechází výrazně dynamickou žlábkovnicí do horní římsové desky. Kubický tvar je při dolní hraně nutou oddělen od tenké předsazené hrany. Na podstavci spočívá prostý čtyřhranný plintus s majuskulním nápisem se jménem světice. Stojící ženská figura v kontarapostu je v pase mírně prohnuta dozadu a vytočena pravým bokem dopředu. Levou nohu má žena propnutou, naopak pravá je v koleni pokrčena s kolenem vytočeným k druhé noze a chodidlo je lehce zanoženo. Předloktí rukou jsou zvednuta a natočena před tělo v oblasti pod pasem. Pravá ruka drží až v úrovni levé kyčle cíp oděvu. Druhá ruka je ohnuta v ostřejším úhlu a ruka drží roh knihy, která je zapřena do boku svým hřbetem. Ramena postavy jsou ve stejném natočení jako horní část trupu. Hlava je mírně nakloněna k pravému rameni. Charakter tváři dává svraštěné obočí. Postava sv. Anny je zahalena v dlouhém splývavém šatu jednoduše přepásaném v pase. Drapérie šatu v mělkých vlnách kopíruje prohnutí těla. Hlava je zahalena ve volnějším šlojíři. Přes ramena a ruce má postava ještě přehozenou textilii, kterou se halí. Její sklady jsou dominantní hlavně pod předloktím pravé ruky.