Figura sv. Jáchyma stojí v rámci nově vystavěné řady světců z pohledu pozorovatele vlevo, západně, sochu sv. Josefa a sv. Anny má sv. Jáchym po levé ruce. Postavy se obrací čelem k jihu resp. jihozápadu, seřazeny jsou v pravidelném rozestupu vedle sebe. Dílo se skládá z nového a původního podstavce, plintu a vlastní sochy. Zhotoveno je z pískovce, nový podstavec oproti původnímu dílu není do černa zpatinovaný. Památka stojí na novodobém vyšším pískovcovém hranolovém podstavci. Původní podstavec, osazený na novém, je nízký, profilovaný, s dříkem projmutým. Čtvercová soklová část podstavce přechází výrazně dynamickou žlábkovnicí do horní římsové desky. Kubický tvar je při dolní hraně nutou oddělen od tenké předsazené hrany. Na podstavci spočívá prostý čtyřhranný plintus s majuskulním nápisem se jménem světce. Stojící figura je v mírném předklonu a přitom je v trupu vytočena k levé noze, která je zároveň propnuta. Pravá noha je v koleni mírně pokrčena a vytočena. Obě ruce, směřující dolů podél těla, jsou v lokti ohnuté. Levá ruka při těle je ohnuta do pravého úhlu a v sevřené pěsti přidržuje oděv. Druhá ruka je mírně zapažena a taktéž ohnuta do pravého úhlu. Dlaň ruky drží hřbet knihy. Přímka naklonění ramen figury jsou v protikladu k linie spojující kolena. Držení hlavy postavy je v prodloužení trupu a tvář je otočena k levému rameni. Ostré rysy tváře dotvářejí delší zvlněné vlasy a na hruď sahající plnovous. Dynamika vlasů a vousů působí, jakoby tvář byla vystavena větru. Postava je oděna do dlouhého šatu s velmi dynamicky vystavěným řasením šatu. Okolo ramena pravé, mírně zakloněné ruky je nařaseno větší množství textilie, která je stlačena navíc objemnější knihou. Od hrany knihy při těle se textilie pozvolna spouští v mírném prověšení před trupem až k „uzlu“ přidržovaného levou rukou. Prověšení látky koresponduje s trojúhelníkovým řasením dolní části oděvu pod zřetelným kolenem volné nohy daný kontrapostem těla. Podél nohou je látka velmi dynamická ve svém tvarování skladů.