radnice

Sgrafitová výzdoba fasády doplňující štukovou výzdobu je zastoupena v menší míře v úrovni prvního patra iluzivní bosáží kolem obdélných štukových rámů se vsazenými okny a v parapetní části v zahloubených polích mezi podokenními balustrádami (rollwerkem vroubené tabule nesené po stranách zády k sobě orientovanými gryfy), výrazněji pak ve druhém patře průčelí. Zde se uplatňuje sgrafitový pás vlysu pod okny představující opakující se dekor s motivem dvojice gryfů přidržujících obloukovité festony, nad nimiž je umístěn městský znak. Ve cviklech nad okny a výklenky se sochami se uplatňují rozety vroubené rostlinným dekorem, nad oknem rizalitu medailony s mužskými poprsími z profilu v plochách s dekorativními palmetami uplatňujícími se i v pásu pod římsou. Ve vlysu korunní římsy se uplatňují drobné postavičky puttů vyrůstajících z rozvilin v kombinaci s deskami a maskarony. Osm alegorických postav v nikách završených plastickou mušlí mezi okny třetího podlaží vytvořili v letech 1877-1880 Myslbekův žák Antonín Procházka (1849-1903), a František Hergesel (1857-1929). Soubor sochařsky velmi zdařilých děl je vytvořen v duchu nastupující secese; představuje lehce nadživotní alegorické postavy v podobě mladých žen oděných ve splývavém, dynamicky rozevlátém šatu částečně vycházejícím z antikizující tradice s atributy lidských činností a ideí. Z levé strany průčelí je tu zastoupena alegorie průmyslu (s ozubeným kolem v ruce a lisem u levé nohy), pěstitelství a chovatelství (s kohoutem na hrudi a rozsívkou, z níž je nabíráno zrno pro setí), doprava (s veslem v pravé ruce a balíky u nohou), umění (s kladivem v pravé ruce, dlátem v levé a bustou u levého boku), vlastenectví (v kyrysu, s pravou rukou opírající se o meč, se štítem na levém předloktí, s lipovou ratolestí na hrudi a vavříny kolem hlavy), zdraví a krásy (shlížející se v zrcadle s hadem vinoucím se po předloktí ruky), spravedlnosti (s mečem a váhami) a pracovitosti - píle (předoucí s vřetenem v rukách a včelím úlem u levé nohy). Sochy jsou odlitky modelů se sochařské hlíny provedené pomocí sádrových forem, a to z velmi kvalitní vápenné směsi (tzv. kufsteinské vápno), některé atributy alegorických postav jsou pak měděné.