Spodní silniční most ev. č. D1-075.1 budovaný ze železového betonu v rámci projektu protektorátní dálnice je konstrukčně tvořen dvěma souběžnými tělesy ve směrovém oblouku o poloměru 600 m. Mostní objekt s horní podepřenou mostovkou sestává ze středového obloukového pole, na které z obou stran navazují spojité rámové viadukty o rozdílném počtu polí (dvě pole na západní straně a tři na východní). Dva páry souosých klenbových pasů vetknutých do vnitřních stěnových podpěr jsou s nosnou konstrukcí mostovky spojeny pomocí subtilních stojek odlehčených nikami. Deskovou mostovku nesenou trámovým roštem v přilehlých viaduktech podpírají odlehčené stěnové pilíře, z nichž krajní spočívají na koruně betonové zárubní zdi náspu. Deska s proměnným konzolovým vyložením je na obou koncích opatřena monolitickým zábradlím tvořeným hranolovými pilířky, krycí deskou madla a rámovými výplněmi se svislými sloupky kruhového průřezu. Konstrukce mostu je na všech vnitřních podpěrách uložena prostřednictvím vrubových kloubů a na krajních břehových opěrách pomocí dvouválečkových ocelových ložisek. Vozovku s jednostranným spádem směrově i výškově odděluje vyvýšený středový pás. K dopravě nevyužívaný jízdní směr Brno – Praha disponuje původním betonovým povrchem. Protisměrná část Praha – Brno je napojena na místní pozemní komunikaci III. třídy a opatřena asfaltovým krytem s oboustrannými chodníky. Stavba dosahuje délky 175 m, šířky 23,4 m (11,7 m pro každý jízdní směr) a výšky od paty oblouku po mostovku cca 22 m. Světlost oblouků činí 100 m. Čela břehových svahů jsou v líci opevněna lomovým kamenem.