soubor výklenkových kaplí Sedmi bolestí Panny Marie

Jedná se o shodně navržené edikulové kaple se středovými výklenky půlkruhově zakončenými stojícími na širokém blokovém kamenném soklu, připomínající malý oltář (návrh na architektonické řešení kaplí byl pravděpodobně inspirován bočními oltáři z kostela Nejsvětější Trojice). Kaple jsou pískovcové, dva metry vysoké a jeden a půl metru široké. Výklenky jsou rámovány po stranách pilastry, které nesou zdobnou zalomenou římsu, na níž spočívá segmentový štít. Ve výklencích jsou mělké niky s mušlovitými konchami, v nichž jsou umístěny poloplastiky představující 14 svatých pomocníků v nouzi a smrti. 1. s. Georgius, s. Blasius 2. s. Christophorus, s. Dionysius 3. s. Sebastianus, s. Pantaleonus 4. s. Vitus, s. Cyriacus 5. s. Achatius, s. Eustachus 6. s. Catharina, s. Aegidius 7. s. Barbara, s. Margarita Nad nikami s postavami světců jsou čtvercové výplně se symetrickým stylizovaným dekorem. Ve štítu uprostřed je monogram Michala Osvalda Thuna s hraběcí korunou. Po stranách je letopočet 1691 (rok 60. narozenin M. O. Thuna) a akantové rozviliny. Kaple je ukončena dvojicí koulí, vztyčených po stranách nad pilastry a centrálně umístěným, snad původně kotvovým křížkem. Grafickou předlohou pro pískovcové reliéfy jednotlivých kaplí byly ilustrace z modlitební knihy z jižního Německa. Soubor zahajovala ve směru od Lorety kaple s výjevem "Obřezání Páně", na němž se uplatňuje vedle postav Marie, Josefa, Ježíška a kněze, ještě čtveřice přihlížejících postav. Na levé straně kaple je v nice vyobrazen sv. Erasmus s rumpálem s navinutými střevy, na pravé sv. Pantaleon s rukou přitlučenou k hlavě. Ve cviklech se nachází andílci s pytlem a s řetězem. V pořadí druhá kaple nesla výjev "Útěku do Egypta" s Marií, Ježíškem, Josefem, oslem a dvojící andělů, kteří se vznáší nad nimi. Vpravo se nachází postava sv. Jiří zabíjejícího draka a vlevo sv. Blažeje se svící. Ve cviklech je vyobrazena dvojice andílků s křížem a kalichem. Třetí kaple nesla námět "Hledání dvanáctiletého Krista". Bohužel díky značnému poškození středové části (v pískovcové desce je proražen velký otvor) je možné dnes identifikovat pouze několik postav mudrců naslouchajících Kristově výkladu. V minulosti ovšem trůnil uprostřed výjevu v souladu s ikonografickou tradicí dětský Ježíš, jak dokládá dochovaná historická fotografie. Napravo se nachází sv. Vít s kohoutem, nalevo sv. Cyriak s drakem. Ve cviklech pak nesou andílci důtky a metlu. U ostatních čtyř kaplí se bohužel nedochovala reliéfní výzdoba s hlavním námětem. Jak dokládají historické fotografie z roku 1967, existovaly ještě v této době, byť již ve značně poškozeném stavu, reliéfy Nesení kříže a Kladení do hrobu. Podoba reliéfů, na nichž byly umístěny zbývající dvě mariánské bolesti, Ukřižování a Snímání z Kříže, bohužel není známa vůbec. Na základě výše zmíněných historických snímků je možné konstatovat, že u čtvrté kaple souboru byl výjev Nesení kříže doplněn postavou sv. Kryštofa, nesoucího malého Ježíše vpravo,a sv. Diviše, držícího uťatou hlavu. Ve cviklech výzdobu doplnila dvojice andílků skopím a Stefatonovou houbou. Při výzdobě páté kaple s výjevem Ukřižování byla nejspíše použita dvojice sv. Achácia s křížem a sv. Eustacha s jelenem, který má znamení kříže mezi parohy, ve cviklech pak dvojice andílků se sloupem a žebříkem. K doplnění Oplakávání, které bylo ústředním výjevem šesté kaple, byly použity postavy sv. Jiljí s laní a sv. Kateřiny s mečem a kolem. Ve cviklech se objevují andílci s nápisem INRI a Veroničinou rouškou. Reliéf sedmé kaple s Kladením do hrobu s určitostí zdobila dvojice sv. Barbory a sv. Markéty a ve cviklech andílci s trnovou korunou a hřeby.