železniční nádraží Most

Budova nádraží se nachází severovýchodně od centrálního okrsku nového Mostu. Samostatně stojící budova zahrnuje nejen výpravní budovu, ale i administrativní a provozní část. Poloha je vymezena z jedné strany železničním koridor a z druhé strany hlavní komunikací přivádějící dopravu do města. Hmoty tvoří trojice objemů. Dvě hmoty jsou vodorovné, od sebe výškově posunuté. Níže položená hranolová hmota při dráze je na obdélném půdorysu a má tři patra. Druhá hranolová plocha je kratší o dvou patrech. Tyto hmoty jsou vzájemně zakleslé. Přibližně ve třetině jejich spojení je protíná 12 podlažní vertikální hmota. Hladní vstup je od silnice z předprostoru nádraží. Výšková budova na obdélném půdorysu je zakončena plochou střechou a s lomenou střešní nástavbou. Hmota půdorysně přesahuje přes obě horizontální hmoty a směrem do města je vyvýšena na sloupech. Nad sloupy je výrazný, plný sokl. Podélné fasády jsou členěny v pravidelném rastru. Dvě stejné osy odděluje užší pole. Poslední dvě dvojice polí na severní straně fasády jsou plné. Ostatní osy tvoří na výšku obdélné okenní otvory. Výplně mají podobu jednokřídlých, výklopných rámů bílé barvy. Příčné fasády jsou členěny opět pravidelným rastrem, kdy na středu šířky je jeden okenní otvor osazený jednokřídlým rámem bílé barvy. Fasády jsou ukončeny plnou římsou. Střešní nástavba protáhlého tvaru má ve třetině délky směrem dovnitř zlomenou střechu. Fasády jsou prolomeny jednou řadou okenních otvorů, které jsou na šířku obdélné.