silniční most č. 14125-1 (jižní most)

Stav k roku 2022: Most je situován v extravilánu severovýchodně od obce, na silnici III. třídy z Dubu do Borčic v místě mlýna a přemosťuje Dubský potok ve výpusti ze sousedního Dubského rybníka. Svojí osou je orientovaný SV-JZ. Je konstruován jako masivní, kamenný, kolmý, o jednom mostním otvoru, s křídly, rekonstruovaný. Most je vystavěn z lomového kamene a tesaných kamenných kvádrů, částečně opatřený vápenocementovou zatřenou omítkou. Opěrné pilíře jsou vyzděny řádkově z pravidelně opracovaných režných kamenných kvádrů s hrubě pemrlovaným povrchem na maltu vápenocementovou. Na opěrách je nasazena segmentová klenba. Podhled i čela klenby jsou opatřena omítkou. Most vrcholí po obou stranách železobetonovou korunou, předsazenou před líc zdiva na obou stranách. Do ní jsou ukotveny sloupky ocelového svodidla, jež je mimo most zakončeno zalomením směrem k terénu. Křídla z lomového, většinou neomítnutého kamene, jsou k hmotě mostu přizděna na spáru. Na návodní jihovýchodní straně jsou zpočátku kolmá, následně se šikmo zalamující, křídlo na jihozápadní straně pak tvoří obložení břehu rybníka. Na severozápadní straně mostu přiléhají křídla šikmá, odsazená od líce otvoru, jež se pak zalamují téměř do pravého úhlu a tvoří taras silnice. Vozovka je živičná a na mostě tvoří mírný oblouk, se spádem k východu. Dno vodoteče pod mostem a před ním je vyloženo dlažbou z lomového kamene, uplatňují se zde však i jednotlivé opracované desky. Dno je spádováno ve směru toku, na straně výtoku, zároveň s lícem mostu, tvoří dlažba výškový stupeň, ústící do rozšířené plochy potoka. Most býval konstruován se zídkami na obou stranách, při rekonstrukci v roce 1985 však pro zvětšení průjezdného profilu v mírné zákrutě byly zídky ubourány a nahrazeny ocelovými svodidly.