silniční most č. 14214-1

Most je situován v extravilánu západně od obce, v mírné zákrutě silnice III.třídy z Dubu do Tvrzic a přemosťuje Černý potok, přitékající k mostu od JVV a ústící do Dubského rybníka. Svojí osou je orientovaný zhruba SZZ-JJV. Je konstruován jako masivní, kamenný, pravošikmý s úhlem 61, o jednom mostním otvoru, bez zídek a s křídly. Délka mostu je 9,54 m, šířka 5,69 m, výška 3,85 m, šikmá délka přemostění 5,68 m a kolmá 5,02 m. Most je vystavěn z lomového kamene na maltu vápennou a opatřený vápenocementovou omítkou ve dvou vrstvách, spodní je vápenocementovou hlazenou s vápennými nátěry, vrchní zatřená vápenocementová omítka vykazuje plochy, místně vyspravené omítkou cementovou. Opěrné pilíře jsou překryty novodobě zřízenými betonovými zešikmenými prahy o výšce 66 cm, které chrání paty opěr proti vymílání tekoucí vodou. Opěry vynášejí segmentovou klenbu o rozpětí 5,68 m, jejíž lícová omítka se na mnoha místech odlupuje. Dimenze klenby není pod omítkou měřitelná. Vrcholnice oblouku je vodorovná, v úrovni 2,76 m ode dna koryta a 0,88 m pod současnou úrovní povrchu vozovky. Čela mostu jsou nízká a vrcholí o 32 cm předsazenou betonovou korunou výšky 50 cm a šířky 60 cm, která při rekonstrukci mostu nahradila původní zděné zídky. V koruně jsou osazeny sloupky ocelových svodidel. V západním čílku SSV korunního pasu je osazená značka státní výškové nivelace. Křídla mostu jsou šikmá, se skloněnou lícní rovinou a vyrůstající z nároží pat opěrných pilířů, tato situace však ukryta pod přibetonovanými prahy. Po krátký šikmých úsecích se křídla zalamují rovnoběžně s osou mostu a tvoří taras silnice. Koryto vodoteče pod mostem je neupravené, bahnité, navazující svahy jsou přírodní, neobezděné. Vozovka na mostě je živičná, vyklenutá, se spádem na obě strany, s úrovní 19 až 37 cm pod horní hranou koruny. Dno vodoteče neupraveno, se štěrkopískovým dnem a bahnitými usazeninami.