železniční most

Železniční most u Podlešína (na 48,289 km traťového úseku Podlešín-Obrnice) na pozemku parc.č. 1174/2. Kamenný most přes údolí Knovízského potoka u Podlešína byl jednou ze čtyř velkých mostních staveb na jedné z větví Buštěhradské dráhy ze smíchovského nádraží přes Hostivice do Slaného. Most překračuje kromě Knovízského potoka ještě silnici a zrušenou starší železniční trať Kralupy - Zvoleněves - Kladno - Dubí (do provozu byla uvedena již v roce 1866, spojka ze Zvoleněvsi do Podlešína byla postavena v roce 1922). Most o celkové délce 95 m má pět půlkruhových oblouků o rozpětí cca 10 m, spočívajících na kónických hranolových pilířích, zakončených neprofilovanými římsami. Krajní opěry jsou širší, vystupují z obrysu mostu. Maximální výška mostu nad dnem údolí činí 17,7 m. Most je postavený z kamenného zdiva, pilíře i cvikly mají obklad z pískovcových kvádrů. Krajní opěry jsou z kyklopského zdiva. Zábradlí má kamenný parapet rovněž z pískovcových kvádrů (na severní straně již ale bylo částečně nahrazeno novodobým železným).