železniční most přes údolí Zákolanského potoka

Most u Okoře má konstrukčně poměrně neobvyklé řešení. Vlastní údolí (vodoteč a cestu) překračuje dvěma oblouky o průměru cca 7,5m, svedenými na střední kónický pilíř o výšce 12,2 m, zakončený římsou. Pilíř byl založen na trámový rošt. Namísto krajních opěr byly na obou koncích mostu vyzděné vždy dvě uzavřené komory, navazující na těleso železničního náspu. Síla stěn komor směrem vzhůru klesá. Po vyzdění komor byly jejich vnitřní šachty zasypány. Zdivo mostu je z lomového kamene místního původu, klenáky oblouků a nároží pilířů jsou z opracovaných pískovcových kvádrů. Pilíř je navíc zpevněný dvěma věnci. Zábradlí je zděné, s parapetem završeným deskami z pískovcových kvádrů. Most je půdorysně mírně zakřiven, trať na mostě navíc mírně klesá. Celková výška mostu proto kolísá, uprostřed dosahuje cca 19 m. Předmětem ochrany je most u Okoře (na 34,941 km traťového úseku Středokluky - Podlešín) na vymezených pozemcích.