železniční most

Z původních šesti polí mostu se dochovalo pouze torzo o jednom a části dalšího pole příhradové přímopásové konstrukce ukotvené vysoko na východním svahu nad údolím Jihlavy na straně Moravských Bránic, konstrukce spočívá na západní straně u řeky Jihlavy na jednom pylonu příhradové konstrukce, který je ukotven v masivním betonovém soklu obezděném kvádříkovým zdivem. Z ostatních stavebních částí mostu se dochovaly pouze 4 další sokly pilířů a vyústění mostu na západní straně údolí na k.ú. Kounické Předměstí. MK ČSR výnosem č.j. 6437/69-II/2 ze dne 16.4.1969 zrušilo prohlášení celého mostu, kulturní památky r.č. 44969/7-836, za kulturní památku. V roce 1997 MK ČR pod č.j. 189/94 prohlášená část “přímopásové příhradové konstrukce mostovky” za kulturní památku již neexistuje, neboť byla MK ČR zbavena památkové ochrany roku 1998 - č.j. 6.749/98 - a následně odstraněna. Ve výše uvedeném rozhodnutí MK ČR o částečném zrušení “přímopásové příhradové konstrukce mostovky” bylo zdůrazněno, že zbývající část konstrukcí mostu, krajní pole pevně spojené s předmostím na levé “bránické” straně řeky Jihlavy, zůstává nadále kulturní památkou. Předmět památkové ochrany tvoří: torzo viaduktu o jednom poli mostovky s mostními opěrami na pozemcích parc.č. 1491 a 1496.