Soubor staveb Pražské spojovací dráhy, Státní dráhy a Turnovsko-kralupsko-pražské dráhy

Trutnovsko-kralupská pražská dráha byla budována na po dlouhých sporech a jednáních o vedení trasy od roku 1864, kdy byla ustavena i společnost Kralupsko-trutnovské pražské dráhy. Obousměrný pravidelný provoz byl zahájen v říjnu 1865, dráha měla 12 zastávek a sloužila zejména pro přepravu uhlí. Pražská spojovací dráha propojila r. 1872 nádraží různých železničních společností. Soubor KP tvoří: 1. budova při opěrné zdi trati (hr.stavědlo, na parc.č.4423) - demolována 2. budova při opěrné zdi trati (na poz. parc.č. 4424) 3. budova s měnírnou (býv.čp.355, nové čp. 2865) 4. objekt čp. 42 (Krenovka) 5. zděná konstrukce náspu s klenutým podchodem a vstupem do suterénních prostor 6. objekt čp. 81 7. opěrná zeď železničního náspu v Pernerově ulici 8. drážní domek čp. 36 9. most Vysoká Hrabovka 10.tunel pod Vítkovem