silniční most

Přemostění řeky Radbuzy se nachází na spojnici dříve samostatných obcí Staňkov-městys a Staňkov-ves, v roce 1938 sloučených v jeden celek, které jsou dnes součástí města Staňkov, asi 250 m jižně od náměstí T. G. Masaryka. Jeho podélná osa je přibližné ve směru východ-západ. Na levém břehu (Staňkov-městys) na most navazuje ulice 28. října, na pravém břehu (Staňkov-ves) Nádražní ulice. Mostem rovnoběžně s příčnou osou blíže pravému břehu prochází hranice katastrálních území. Levobřežní opěra a pilíř blíže levému břehu se nachází v k. ú. Staňkov I (p. č. 2002/2, 2052/1), pravobřežní opěra a pilíř blíže pravému břehu se nachází v k. ú. Staňkov II (p. č. 1045/1, 1094/10, 1095/2). Přímý železobetonový silniční most celkové délky 60,6 m a šířky 8,0 m s dolní mostovkou o třech polích o rozpětí 13,6+33,4+13,6 m převádí přes řeku Radbuzu a přes otevřený odpadní kanál hydroelektrárny silnici II/185 Staňkov-Klatovy. Vozovka šířky 4,2 m je vymezena hlavními nosníky šířky 0,7 m, na jejichž vnější straně jsou po obou stranách mostu vykonzolované chodníky shodné šířky 1,2 m, opatřené zábradlím výšky 1,2 m, tvořeným betonovými sloupky a subtilními dílci z plných ocelových profilů. Vozovka je dlážděna kamennými kostkami středního formátu, povrch chodníků je betonový. Pilíře a opěry jsou na návodní i povodní straně opatřeny obkladem s přesně opracovaných kvádrů, obklad bočních ploch má charakter kyklopského zdiva. Pilíře oválného půdorysu mají šířku 1,25 m a v koruně délku cca 8 m, návodní strana je šikmo zkosená (ledolam). Příčným zavětrováním mezi hlavními nosníky ve středním poli je vymezena výška průjezdného profilu 4,45 m. Mostovka se nachází ve výšce 5,5 m nad břehy řeky. Nosnou konstrukci středního pole tvoří obloukové nosníky výšky 6 m, na jejichž konce navazují plnostěnné nosníky krajních konstantní výšky 1,4 m. Na koncích nosníků krajních polí umístěny dvojice osmibokých kónických kandelábrů.