socha sv. Jana Nepomuckého

Socha sv. Jana Nepomuckého stojí východním směrem od kostela sv. Václava. Kamenosochařské dílo sestává z podstavce s plastikou světce doprovázenou postavami andělíčků a ohrazení tvořeného kamennou balustrádou na dvou stupních. Celková výška díla cca 6 m. Dvouetážový podstavec umístěn ve středu šestiboké konvexkonkávní plochy navýšené dvěma stupni. Spodní část pravoúhlého podstavce s profilovaným soklem je na bocích rozšířena pravoúhlými křídly, která jsou ustoupena za čelní stranu podstavce. Čelní strany bočních křídel zdobeny rytými zrcadly tvořenými zlacenou linkou. Na čelní str. střední části podstavce rytá vykrajovaná kartuš s majuskulním nápisem s trojitým chronogramem (1722): / AD STAT / QVO PROTECTORE CVIVsqVE FAMA / INTEGRA STAT: / QVI DILIGENTES SE DILIGIT / AC PRONVS AVDIT / NEC SVP PRIMI PATITVR / PERSECVTIONE ET INDIGENTIA /. Linka ohraničující kartuš zlacená, nápis rovněž zlacený a na černém podkladu. Spodní část podstavce ukončena zaoblenou ustupující římsou podloženou oblounkem, v jejímž středu vystupuje ploška s rytým letopočtem „1722“. Římsa obíhá celé těleso podstavce. Zadní strana spodní části podstavce má zaoblená a ustoupená nároží. Horní část podstavce tvořena středovým hranolovým podstavcem plastiky, jenž má na bocích po jedné volutě dosedající na boční křídla spodní části podstavce. Voluty na bočních stranách zdobeny segmentovým vybráním, ve středu s perlovcem. Ve střední ose hranolového podstavce, ve spodní části na čelní str., ještě jedna drobnější voluta zdobená na boku akantem. Na bočních volutách spočívají sedící postavy andílků na obláčku. Andílek vlevo má na klíně beránka a andílek vpravo drží v rukou zámek. Při čelní volutě stojí andělíček zamyšleně se opírající o zeměkouli. V horní třetině čelní strany podstavce (pod světcovýma nohama) je plastická kartuš složená ze čtyř okřídlených andílčích hlaviček doprovázených rostlinnými motivy a obláčky. Ve středu kartuše kruhový otvor lucerny. Kryt otvoru vytvořen plechem s otvorem ve tvaru pěticípé hvězdy doprovázené ještě pěti malými pěticípými hvězdami mezi rameny velké hvězdy. Na bocích horní části podstavce jsou plastické reliéfní voluty z nichž vystupují kovové konzoly nesoucí po jedné plechové lucerně ve tvaru šesticípé hvězdy. Podstavec ukončen předstupující deskou s římsovou profilací. Postava světce stojí na postamentu stylizovaném do podoby obláčku a má výrazně prohnutou tělesnou osu. Oblečení v duchu tradiční ikonografie do rochety, kleriky, šuby a hlava krytá biretem. Samotný světec je ovšem poměrně neobvykle ztvárněn se sepjatýma rukama. Chybí typická palmová ratolest. Krucifix, který obvykle sv. Jan tiskne k tělu, přidržuje andílek stojící u jeho nohou. Vpravo pak na okraji obláčku sedí ještě jeden malý andělíček, který vzhlíží k sv. Janovi. Hlava světce výrazně nakloněna k pravému rameni, pohled sklopen k andělíčkovi s krucifixem, obličej s plnovousem je poměrně jasně modelovaný. Kolem sochy obíhá kamenná ohrádka (barokní balustráda) ohrazující plochu zvýšenou dvěma stupni. Přístup k soše vytvořen přerušením balustrády před čelní stranou podstavce. Zábradlí složeno z profilovaných balustrových kuželek mezi hranolovými sloupky, profilované patky a profilovaného překladu. Hranolové sloupky mají na vnější ploše mělkou obdélnou vpadlinu, v jejímž středu je nízký plastický reliéf šesticípé hvězdy. Kamenné prvky zábradlí - sloupky a překlady - spojeny kovovými skobami. Ohrazená plocha okolo sochy dlážděna sbíraným kamenem.