výpravní budova železniční stanice

Objekt je podsklepen pod celým půdorysem. Kompozice uličního průčelí přísně symetrická, se středním vstupním rizalitem zakončeným trojúhelníkovým tympanonem, po obou stranách rizalitu podélné křídla. Střecha rizalitu stanová s valbami – střecha je tvaru komolého jehlanu, rovná část střechy lemována litinovou ohrádkou. Střechy bočních křídel sedlové s valbami. Uliční a boční průčelí a průčelí směrem k nástupištím prolomena symetricky umístěnými okenními otvory s dvojitými dvoukřídlovými dělenými okny s větracím křídlem, některé okenní otvory zazděné – profil okenního otvoru ponechán v podobě mělké okenní niky. Dispozice interiéru je výrazně symetrická. Ve vstupním rizalitu v přízemí se nachází vestibul s pokladnami, osvětlený skleněným stropem, na něj navazuje otevřená hala nástupiště – její kazetový stop je nesen pískovcovými a litinovými sloupy s kompozitními hlavicemi, litinové sloupy byly použity pravděpodobně druhotně. Kazetový strop profilovaný vysokým reliéfem, kazety zdobeny vegetabilní dekorací. Ve zbývajících prostorách přízemí jsou umístěny pomocné a doplňkové prostory – dopravní kancelář, čekárny, restaurace, prodejny občerstvení a tiskovin. V patře jsou umístěny kanceláře, úřední místnosti a inspekční pokoje. Pozdně historizující dekor objektu, použitý v exteriéru i v interiéru, je inspirován pozdní renesancí. V exteriéru jsou uliční průčelí a obě boční průčelí členěna s použitím motivů nárožní bosáže a mělkých lisén, průčelí jsou vertikálně dělena průběžnou kordónovou a výrazně profilovanou korunní římsou. Okenní otvory jsou uzavřeny rovnými překlady a plochými segmentovými záklenky, jsou lemovány plochými šambrány, uzavřenými segmentem s klenákem. Okna ve 2.patře rizalitu ukončená obloukovým záklenkem, jsou úzká, řešená jako sdružená.