Ježkův most - příhradová konstrukce

Ježkův most dříve sloužil k převedení jednokolejné závodové vlečky přes řeku Svitavu, napojené pomocí točny kolmo na kolejiště železniční stanice. Skládal se ze dvou mostních polí, a to z příhradového a plnostěnného. Dosud se zachovala pouze příhradová část. Nýtovaná konstrukce příhradového pole je vyrobena ze svářkové oceli a má dolní mostovku. Hlavní nosníky příhradové složené soustavy mají délku 24,50 m a rozpětí 24 m. Obrysová výška hlavních nosníků 2510 mm a jejich osová vzdálenost je 4600 mm. Hlavní nosníky jsou přímopásové, horní pás, dolní pás a diagonály jsou z válcovaných profilů a styčníkových plechů. Zavětrování hlavních nosníků je provedeno ve tvaru ondřejských křížů. Podélníky jsou plnostěnné nýtované z úhelníků a plechu. Osová vzdálenost podélníků je 1,80 m a délka 2,40 m. Na podélnících jsou přímo uloženy mostnice, na kterých je namontován železniční svršek. Nosníky příhradového mostu patří k nosníkům tzv. Howeovy soustavy. Mostní pole bylo v roce 2009 přemístěno ze svého původního uložení na pozemek u řeky Svitavy. Ocelová plnostěnná konstrukce druhého mostního pole v souvislosti s přemístěním příhradového pole zanikla.