silniční most s kamenným mostkem přes náhon a 41 kamenných patníků

1) most Most je situován na východním okraji městečka. Východně od železobetonového mostu souběžně s ním převádí místní komunikaci přes Manětínský potok (starší trasa státní silnice). Most je přímý o 1 poli o rozpětí 28,0 m, s ocelovou nosnou konstrukcí s příhradovými hlavními nosníky a se střední mostovkou. Celková délka hlavního nosníku je 28,4 m, výška 2,4 m. Celková šířka ocelové nosné konstrukce je 4,2 m. Mostovka provedena z fošen. Opěry jsou kamenné, líc proveden z pravidelně opracovaných pískovcových kvádrů. Na obou koncích mostu (na vnitřní straně příhradových nosníků) se dochovaly výrobní štítky s textem Pražská akciová strojírna dříve Ruston a sp. v Praze 1885/Prager Maschinenbau – Actien – Gesellschaft Vormals Ruston & Comp. Prag 1885. 2) kamenný mostek přes náhon Je situován na severním předmostí, tvořeném sypaným tělesem silnice, které dosahuje nejvyšší výšky cca 2,5 m právě nad náhonem. Půlkruhově zaklenutý propustek délky cca 11 m, šířky cca 2 m. Proveden z pravidelně opracovaných pískovcových kvádrů a klenáků. Výšku nelze zjistit pro značné zanesení náhonu. Náhon vytéká z Manětínského potoka před nedalekým, proti proudu ležícím železobetonovým mostem a přivádí vodu k tzv. Vuršovu mlýnu na východním okraji Manětína. 3) soubor 41 kamenných patníků Soubor kamenných patníků se dochoval na severním (36) a jižním (5) předmostí. Patníky jsou kamenné (pískovcové) čtvercového průřezu 0,3 x 0,3 m a výšky cca 1,2 m.