budova nádraží

Patrová zděná budova má půdorys tvaru písmene L. Jihovýchodní průčelí je dvanáctiosé, mezi osou osmou a devátou zprava je širší mezera. Dolní část stěny chrání sokl, v němž jsou umístěné obdélné větrací otvory do sklepa, dnes zakryté. U obou nároží a mezi osami osmou a devátou zleva je lizéna, přerušená mezipatrovou římsou. Ve všech osách přízemí kromě osy třetí zprava a všech osách patra jsou okenní otvory, nahoře zakončené do půlkruhového oblouku. Jsou umístěné ve špaletě, nahoře a po stranách lemované profilovanou šambránou. Horní oblouk má ještě další orámování, a to širokou plochou šambránou s hlavním klenákem – u os první až osmé zleva je v podobě kónické diamantové bosy, u zbývajících čtyř je plochý. Pod profilovanou parapetní římsou je vyhloubeným rámem vymezené obdélné, na šířku orientované parapetní pole. Okna jsou dvoukřídlá dřevěná, s křídly členěnými vodorovnou příčlí na poloviny. Poutec odděluje horní část, rozdělenou do dvou půlkruhově zakončených polí vedle sebe a s kruhem v cviklu nad nimi. Okna v osách první, druhé, čtvrté a páté zprava jsou zabezpečena jednoduchou vnější mříží. V ose třetí zprava je vstup, přístupný z přiložené obdélné terasy. Na její levé straně je schodiště, zábradlí tvoří pole s diagonálně vedenými a přetínajícími se pruty. Prostor terasy je zastřešen pultovou střechou z vlnitého plechu, nesenou třemi sloupky. Kolem půlkruhově zakončeného vstupního otvoru jsou stejné šambrány jako u oken, stejné je rovněž členění horní části dveří. Dveře jsou dvoukřídlé dřevěné, otvor chrání vnější mříž. Patro odděluje profilovaná římsa, zalamující se nad lizénami, stěnu završuje profilovaná hlavní římsa s obloučkovým podřímsím. Protější severozápadní průčelí má obdobné architektonické členění, rozdíl je však v tom, že osy první až čtvrtá zleva se nacházejí v rizalitu. V krajních osách rizalitu jsou okna, střední dva otvory jsou dveřní, z nichž ten v ose druhé zleva je až na horní část zazděný. V prvním patře jsou ve všech osách okna. Dolní část jihozápadního průčelí je zakryta připojenou přízemní přístavbou, spojující budovu čp. 867 s hlavní nádražní budovou čp. 599. Viditelné je tak pouze první patro a trojúhelný štít. U obou nároží je opět lizéna. Ve štítu jsou tři okna - prostřední je vyšší a širší, než boční, všechna jsou nahoře zakončená do půlkruhu. Lemuje je profilovaná šambrána a parapetní římsa. Pod profilovanou římsou, vymezující trojúhelný štít, je stejný obloučkový vlys, jako na jihovýchodě. Mezi osami první a druhou zprava se nachází přistavěné těleso komínu. V patře je pod střední osou štítu a u jižního nároží okno stejného provedení jako na jihovýchodní straně, včetně orámování. Severovýchodní fasáda je šestiosá, její architektonické členění je stejné, jako na jihovýchodní straně. Ve všech osách patra a osách první až čtvrté zleva v přízemí jsou okna, v osách první a druhé zprava dveře. Ty mají dnes horní část pod obloukem zazděnou. Stěnu zakončuje profilovaná hlavní římsa s obloučkovým podřímsím. Budova má sedlovou střechu s valbou nad severovýchodní částí, krytinou je bitumenový šindel. Ve střeše je zasazeno dvanáct komínů různé šířky a výšky.