propustek

Propustek je konstruován jako kolmý, kamenný, s horní mostovkou, s jedním mostním otvorem s polokruhovou klenbou. Šířka propustku je 7,00 m, výška 3,25 m, délka přemostění 2,00 m. Zdivo opěr o výšce 0,60 m je vyzděné z většího lomového kamene, na nárožích složené z nahrubo opracovaných kvádrů. Ve středu délky pilířů jsou v jejich dolní části vynechány svisle obdélné odvodňovací otvory. Polokruhová klenba o světlosti 2,00 m je v líci zhotovena z hrubého řádkového zdiva z nahrubo opracovaných kvádrů, v čelech na obou stranách ukončena 13 kusy kamenných bosovaných klenáků výšky 49 cm, s hrubě pendlovaným povrchem a začištěným obvodovým páskem. Kamenné zdivo čel je kolmé, vyzděné z většího lomového kamene. Veškeré zdivo propustku je vyspárováno cementovou maltou. Koruna je kryta kamennou římsou z opracovaných desek v. 13 cm s přesahem 6 cm před líc čela. Svahová křídla jsou kamenná, šikmá, odsazené od líce opěry o 10 cm, délek cca 2,65 m, se skloněnými lícními rovinami. Jejich koruna je kryta kamennými parapetními deskami tl. 19,5 cm s přesahem. Koryto vodoteče je neupravené, kamenité. Horní hrana drážního tělesa s kolejištěm se nachází se v místě propustku nachází asi 1,80 m nad římsou. Železniční trať Č.Budějovice – Černý Kříž byla zprovozněna ve třech etapách: první Č.Budějovice – Kájov dne 20.11.1891, druhá Kájov – Nová Pec dne 4.7.1892 a třetí Nová Pec – Černý Kříž až 12.6.1910. Propustek byl vystavěn ve druhé etapě.