silniční most

Most, datovaný zhruba do poloviny 19. století, je situován na zrušené silnici Blatná – Bělčice vedle lesa cca 400 m západně od obce, poblíže nynější silniční přeložky a přemosťuje Závišínský potok. Most je konstruován jako kamenný, masivní, dvouobloukový, mírně pravošikmý, s horní mostovkou, bez křídel. Délka mostu je cca 19,80 m, šířka 5,55 m, dnešní výška po ztržení koruny cca 3,30 m a délka přemostění 12,60 m. Most vystavěn z lomového kamene na maltu vápennou. V současné době je opatřen značně zvětralou a opadanou hrubou stříkanou omítkou, celý opatřený hrubou stříkanou cementovou omítkou, podhled kleneb režný. Oblouky obou kleneb jsou segmentové o šikmé světlosti cca 5,65 m. Dimenze kleneb je 57 až 74 cm a je zhotovena z plochého kamene do hloubky až 98 cm. Vrcholnice kleneb je vodorovná, u JZ oblouku zhruba 2,05 m nad dnem koryta, u druhého oblouku je o něco vyšší. Střední pilíř, šířky 1,30m, je opatřen na obou čelech zhlavím – na straně proti vodě trojúhelné, na straně opačné mírně oblým. Zhlaví na straně proti vodě předstupuje před líc pilířku o cca 0,5 m a je zakončen půlkuželovitě, na straně po vodě je zhlaví širší a předstupuje o 0,58 m před líc čela mostu a ve výšce cca 1,88 nad patou je oble zakončen. Pilíře jsou vyzděny z většího lícového kamene. U severovýchodního mostního otvoru je pata pilířů dodatečně ochráněna betonovými pasy, jež jsou již ve špatném stavu. Čela mostu jsou kolmá, u středního pilíře jsou zesílená přízedním pilířkem tl. 15 až 17 cm. Most vrcholí oboustrannými zídkami šířky 43 až 50 cm, jejichž koruna byla snad při záplavách ztržena. Na koncích jsou zídky po odskoku vyhnuté. U západního konce zídky na straně proti vodě se dochoval jeden parapetní, hrubě opracovaný kámen tl. 11 až 14 cm. Hlinitokamenité dno vodoteče je neupravené, při nižším stavu vody protéká potok pouze pod severovýchodním obloukem. Cesta na mostě bývala živičná, po zrušení silnice byla živice v místě mostu sejmuta.