silniční most ocelový č. CB-007

Oblouková konstrukce s dolní mostovkou. Nosnou konstrukci tvoří dva ocelové nýtované obloukové nosníky s dvanácti táhly se závěsy na každé straně mostu, na nichž je zavěšena prvková mostovka. Horní ztužení oblouků zajišťují v jejich vrcholu tři nýtované příčníky s diagonálami. Most č. CB-007 je situován na jižním konci ulice Dr.Stejskala a přemosťuje tok řeky Malše. Svojí osou je orientován S – J. Je konstruován jako obloukový ocelový, levošikmý, o jednom poli, s dolní mostovkou. Délka mostu je 42,46 m, šířka 12,98 m, délka přemostění 37,76 m, volná šířka mostu 7,50 m. Jedná se o obloukovou konstrukci s dolní mostovkou. Nosnou konstrukci tvoří dva ocelové nýtované obloukové nosníky s dvanácti táhly se závěsy na každé straně mostu, na nichž je zavěšena prvková mostovka. Horní ztužení oblouků zajišťují v jejich vrcholu tři nýtované příčníky s diagonálami. Na JZ a SV konci oblouků je vztyčen stožárek, sloužený z několika profilů s tabulkou s uvedením nosnosti mostu v horní části: Povolené zatížení: čtyřkolové nákladní vozy o celkové váze 12 tun s potahem čtyř koní; Tlačenice lidí 460 kg/m2; Silniční parní válec o celkové váze 18 tun; Dle: Nový mostní řád – c.k. ministerstvo železnic ze dne 28.8.1904. Na vnitřních stranách oblouků na SZ a JV konci osazeny dvě novodobé tabulky ze žlutého kovu s nápisy: Vyroben 1915 Firmou Prášilové a spol. a Opraven 2001 Firmou Ing. Kačenka – Bulding. Nosníky jsou uloženy na pobřežních pilířích pomocí pohyblivých a pevných ložisek. Mostovka je tvořena pěti podélníky z válcovaných I profilů, vložených mezi patnáct nýtovaných příčníků. Dolní vodorovné ztužení příhradovou soustavou z úhelníků je situováno do úrovně dolní pásnice nýtovaných příčníků. Na mostovce při poslední rekonstrukci v roce 2001 byla na ztraceném bednění vybetonována nová železobetonová izolovaná deska. Na koncích oblouků jsou na betonovém základě vztyčeny obdélné kamenné odstupňované sloupky se zakončením nízké sedlové stříšky s podélně zaoblenými hranami, plochy sloupků členěny vpadlinami se zaoblenými rohy. Sloupky jsou nově otryskané. Severozápadní sloupek je v horní části poškozen prasklinou. na čelních stranách SZ a JV sloupku osazena novodobá tabulka ze žlutého kovu se znakem města Č.Budějovic a názvem Zlatý most. Obdobné sloupky pouze s vyšším vrchlíkem jsou na všech čtyřech koncích zábradlí. Pobřežní opěry jsou jednou oskočené, betonové, v líci obložené kamenným řádkovým zdivem, se zakulacenými nárožími. Jejich přední líc je v rovině plochy navazujících kamenných opěrných zdí na obou stranách řeky. Vozovka na mostě je dlážděná menšími žulovými kostkami do oblouků. Povrch je spádován příčně obloukově a povrchová voda něho je svedena do šesti obdélných mříží na každé straně vozovky. Od samotné železné konstrukce mostu je oddělena úzkými betonovými obrubníky. Po stranách mostu jsou na ocelových nýtovaných konzolách místěny dva metry široké chodníky se zábradlím. Při poslední rekonstrukci byl povrch chodníků z důvodu vylehčení vytvořen dubovými trámky, uchycenými na čtyřech místech šrouby s čočkovými hlavami, Před rekonstrukcí byly chodníky patřeny živičným povrchem, které však nemuselo být původním řešením. Z důvodu podepření tohoto dřevěného chodníku byly na chodníkové konzoly přidány válcované U profily. Zábradlí je tvořeno zábradelními sloupky, uchycenými na čelních stranách chodníkových konzolí s vysazením zdobných profilů, do sloupků vsazen tyčová výplň se čtvercovým dekorem s projmutým rohy v horní a boční obvodové části. Ocelová konstrukce mostu je opatřena modrým krycím nátěrem. V otvorech chodníkovým konzol je vedeno různé potrubí.