budova nádraží

Patrová zděná budova má obdélný půdorys. Jihovýchodní průčelí je osmiosé; střední dvě osy jsou situovány těsně vedle sebe, jinak je rozmístění os pravidelné. Dolní část stěny chrání nízký sokl, v němž jsou situované na šířku orientované obdélné větrací otvory do sklepa. U obou nároží je lizéna, přerušená mezipatrovou římsou. V osách první, druhé, třetí, šesté a osmé zprava jsou okenní otvory, nahoře zakončené do půlkruhového oblouku. Jsou umístěné ve špaletě, nahoře a po stranách lemované profilovanou šambránou. Horní oblouk má ještě další orámování, a to širokou plochou šambránu s hlavním klenákem v podobě kónické diamantové bosy. Pod profilovanou parapetní římsou je vyhloubeným rámem vymezené obdélné, na šířku orientované parapetní pole. V osách první a druhé zprava jsou původní výplně – dvoukřídlá dřevěná okna, s křídly rozdělenými vodorovnou příčlí na poloviny. Poutec odděluje horní část, rozdělenou do dvou půlkruhově zakončených polí vedle sebe a s kruhem v cviklu nad nimi. Okno v ose třetí zprava dnes slouží jako výkladec, je nedělené a hořejšek zakrývá reklamní poutač. Okno šesté zprava je pravděpodobně novodobou replikou původní výplně, v okně osmém zprava je nedělený výkladec, v horní části s napodobeninou původního členění. V osách čtvrté, páté a sedmé zprava jsou novodobé dřevěné dveře, převážně prosklené, přístupné po dvou schodech. Kolem otvorů jsou stejné šambrány jako u oken, stejné je rovněž členění horní části. U středních dvou os jsou vnější šambrány na stěně mezi osami, díky blízkosti jejich umístění, spojené. Patro odděluje profilovaná římsa, zalamující se nad lizénami. Ve všech osách jsou stejná okna, včetně orámování, jako v přízemí. Střední dvě osy mají – tak jako v přízemí – vnější šambrány uprostřed spojené. Stěnu završuje profilovaná hlavní římsa s obloučkovým podřímsím. Protější severozápadní průčelí má stejné architektonické členění, rozdíl je v rozmístění otvorů. V ose první zprava jsou dveře, v osách druhé, třetí, čtvrté a páté zprava okna, v ose šesté zprava dveře, v ose sedmé zprava okno a v ose osmé zprava dveře – tento otvor je širší a vyšší, než ostatní. V prvním patře jsou ve všech osách okna, vesměs s novodobými replikami původních výplní. Dolní část severovýchodního průčelí je zakryta připojenou přízemní přístavbou, spojující budovu čp. 638 s hlavní nádražní budovou čp. 599. Viditelné je tak pouze první patro a trojúhelný štít. U obou nároží je opět lizéna. V patře jsou tři okenní osy stejného provedení jako na jihovýchodní straně, střední z nich je zazděná. Ve štítu jsou rovněž tři okna. Prostřední je vyšší a širší, než boční, všechna jsou nahoře zakončená do půlkruhu. Lemuje je profilovaná šambrána a parapetní římsa. Pod profilovanou římsou, vymezující trojúhelný štít, je stejný obloučkový vlys, jako na jihovýchodě. Mezi osami první a druhou zprava se nachází přistavěné těleso komínu. Jihozápadní fasáda je tříosá, v prvním patře a štítu jsou ve střední ose vždy dva otvory těsně vedle sebe. Všechny otvory v patře a pravý a levý otvor v přízemí jsou okenní, se stejným orámováním jako na jihovýchodní straně. Levá osa je v přízemí i patře zazděná, ve zbývajících okenních osách jsou novodobé repliky původních výplní, včetně členění. Střední dvě osy v patře mají díky svému těsnému sousedství vnější šambránu mezi okny spojenou. Střední osa přízemí je z větší části zakryta bedněnou obdélnou přístavbou, takže je viditelná pouze horní část – půlkruhový oblouk s podobným členěním jako u oken, avšak vyšší a širší. Lemuje ho profilovaná vnitřní šambrána a rovněž vnější široká plochá šambrána. Místo hlavního klenáku je šambrána ve vrcholu oblouku šikmo rozšířená až k profilované mezipatrové římse. V trojúhelném štítu jsou čtyři okna – střední dvě jsou vyšší a širší, než boční. Jsou dvoukřídlá dřevěná, s křídly rozdělenými vodorovnou příčli na poloviny a s poutcem odděleným horním obloukem. Ten je členěn stejně, jako u ostatních oken. Podobně je tomu i u menších bočních oken, kde však chybí poutec a nahrazuje ho horní vodorovná příčle. Otvory lemuje profilovaná šambrána a horní oblouk ještě široká plochá šambrána. Sedlovou střechu kryje bitumenový šindel, je v ní zasazeno osm komínů různé šířky a výšky.