těžní věž s jámovou budovou

Nad ohlubní jámy postavena těžní budova na obdélníkovém půdorysu, dvoupatrová, krytá sedlovou střechou s plechovou krytinou. Střecha je prolomena v hřebeni otvorem pro konstrukci těžní věže. Plášť objektu je skeletového typu tvořený nýtovanou ocelovou konstrukcí s režnou cihelnou výplní. Vnitřní prostor je osvětlován velkými průmyslovými okny v každém patře budovy. Ta jsou tvořena ocelovým rámem, do kterého jsou zasazeny skleněné tabule. Některá okna v přízemí a druhém patře jsou segmentově zakončena. Východní i západní stěna původně na středu zakončena štíty, které byly zarovnány do současné podoby nejdříve po roce 1965, kdy jámovou budovu postihl požár jámy (zřejmě při obnově střechy nebo úpravách pater). V exteriéru na budovu navazuje dvojice technologických mostů pro oběh vozíků do třídírny (1B a 1C). Mosty jsou k budově napojeny ve druhém patře tzv. naráží. Třetí most (1A) je napojen k jámové budově ve druhém patře z budovy cechovny a sloužil pro přesun mužstva při nástupu, nebo výstupu z těžních klecí. V interiéru na druhém patře jámové budovy bylo vystavěno provizorní 3. patro sloužící pouze k nástupu a výstupu mužstva v hlavním těžním oddělení u nejvyšší etáže těžní klece (vedlejší - pomocné oddělení toto patro nemá). Na stejném patře je umístěno zázemí obsluhy a údržby strojního zařízení budovy. V severní stěně východ na těžní věž. V prvním patře je umístěno kolejiště, sloužící oběhu vozů do třídírny, v podlaze opatřené pneumatickým narážecím zařízením, kterým narážeč narážel prázdné vozíky do těžní klece a zároveň vyrážel plné ven z klece. Přízemí jámové budovy, tzv. ohlubeň, sloužilo především k zavěšování důlní výztuhy, strojů atd. pod těžní klece. Při rekonstrukci povrchu dolu byla postavena nová, ocelová vzpěrová těžní věž z nýtované příhradové konstrukce, s dvojicí těžních kol (lanovnic) o průměru 4,5 m pro každé těžní zařízení. Lanovnice jsou umístěny na ložiscích na plošině lanovnic, která je kryta stříškou. Věž je vysoká po osu lanovnic 35, 5 m. Dodala ji a postavila firma Pražské strojírny a. s. v roce 1914. Těžní věž je opatřena zabezpečovacím zařízením, které zabraňuje přejetí klece do lanovnic a havárii těžního zařízení. Svislá konstrukce věže výškově prochází celou jámovou budovou. V konstrukci věže jsou umístěny dvě těžní oddělení, vždy každé poháněné jedním těžním strojem. Hlavní těžní zařízení je opatřeno těžními tříetážovými klecemi s kapacitou dvou vozíků na etáž. Záložní těžní zařízení je opatřeno těžními čtyřetážovými klecemi s kapacitou jeden vozík na etáž. Klece jsou opatřeny samosvorným brzdovým systémem v případě přetržení těžního lana. Vzpěry těžní věže jsou spojeny se svislou konstrukcí věže na dvou místech - nad střechou jámové budovy a v místě druhého patra budovy. Ve spodní části jsou vzpěry ukotveny do patek zděných z plných cihel, které jsou omítnuty. Věž je opatřena revizním schodištěm se vstupem v druhém patře.