most XXII. (k. ú. Dubí)

Most překlenující kolejištěm nádraží v Dubí (severně od staniční budovy) k východu strmě klesající cestu, po jejíž jižní straně protéká ve zde vyzděném korytě Skalní potok. Kolejiště tvořily čtyři koleje, z nichž ty západní byly již odstraněny, vedlejší koleje se nepoužívají, pouze dvě východní koleje (vedoucí přes původní kamenný most) jsou dosud v užívání. Nejstarší kamenná část mostu s horní mostovkou o jednom plném oblouku je vyzděna z nepravidelných kvádříků, pouze portály oblouků a valená klenba mezi nimi je z pravidelných pískovcových kvádrů – klenba z těchto kvádrů začíná však poměrně vysoko nad pateční čarou. Kvádry portálů jsou (u klenáků pouze na čelní straně) až na obvodové stezky opracovány hrubě. Na východní straně je most opatřen odsazenými rozevírajícími se svahovými křídly. Koruny zdí jsou kryty pískovcovými deskami, přičemž na těch nad obloukem je osazeno zábradlí snýtované z ocelových profilů „L“. Na západní straně tohoto mostu je jeho dvojí rozšíření. Opěry tohoto rozšíření jsou provedeny z ne příliš povedeného kyklopského zdiva, vždy s nárožími z pískovcových kvádrů. Horní mostovky těchto rozšíření jsou provedeny z nýtovaných ocelových nosníků „I“ na které jsou položeny pražce s kolejemi. U západní konstrukce jsou tyto nosníky ze dvou „I“ nosníků vzájemně spojených a západní z nich nese konzoly po již odstraněné pochozí lávce.