nádraží

Hlavní budova se sestává z výpravny cestujících obsahující mimo čekárnu a provozní zázemí také restaurační zařízení, ale také z bytů pro zaměstnance drah. Obě budovy jsou organicky spojeny, přestože mají různou niveletu a architektonické členění. Komplex budov je citlivě zasazen do kontextu lokality a pomáhá tak dotvářet její urbanistickou formu. Architektonicky je stavba projevem čistého, střízlivého funkcionalismu. Jsou použity kvalitně zpracované moderní materiály v duchu přísné užitkovosti. Unikátní je na stavbě také řešení zastřešení stavby patentovanou konstrukcí „Štětka“. Budova je obdélného půdorysu, orientovaná východ-západ. Jižním průčelím se obrací do ulice, severním k nástupišti. Severní průčelí má přízemí pod úrovní terénu. Budova výpravny je dvoupodlažní, v severní části halová. Obytná budova je v západní části šestipodlažní, s podstřešní vestavbou. Východní část je čtyřpodlažní. Sokl budovy je z pohledových lícových cihel. Fasáda je opatřena hrubou omítkou starorůžové barvy. Okenní výplně výpravny mají ocelové rámy opatřené zeleným nátěrem. Okenní výplně obytné budovy mají převážně dřevěné rámy opatřené nátěrem v barvě slonové kosti. Objekt je zastřešen plochou střechou. Jižní průčelí má několik výškových úrovní a dva plány. První plán je tvořen předsunutým rizalitem, který je vynesen konzolami nad uliční komunikaci. Je prolomen osmi okenními otvory o osmnácti obdélných tabulkách v ocelovém rámu. Etáž je ukončena obdélnou korunní římsou. Levou část druhého plánu tvoří částečně otevřený vstupní vestibul, jehož střecha je vynesena pilířem v jihovýchodním nároží. Horní dvě třetiny jsou uzavřeny výplní o čtyřiceti-osmi obdélných tabulkách v ocelovém rámu. Zastřešený prostor má zdi z pohledových lícových cihel a obsahuje vstup do budovy a obslužné okno restaurace a občerstvení. Druhá až čtvrtá osa jižního průčelí je tvořena obdélnými výplněmi o devíti podélných tabulkách v ocelovém rámu. V páté ose je podélný okenní otvor o šesti obdélných tabulkách v ocelovém rámu. Ve druhé etáži je obdélný okenní otvor o dvanácti obdélných tabulkách v ocelovém rámu. Šestá osa je tvořena obdélným okenním otvorem s jednokřídlou výplní o dvou tabulkách. Otvor vznikl patrně přizděním většího podélného otvoru. V sedmé ose je sdružený dveřní otvor s jednokřídlou výplní a obdélným okenním otvorem o dvou tabulkách. V osmé až dvanácté ose jsou sdružené dveřní otvory s výkladci. Výplně jsou jednokřídlé, v plastových rámech. Třináctá osa je tvořena vstupem s jednokřídlou výplní. Ve čtrnácté, šestnácté a osmnácté ose jsou okenní otvory čtvercového tvaru. Patnáctá osa je tvořena vstupem s dvoukřídlou prosklenou výplní. Sedmnáctá osa je tvořena obdélným okenním otvorem s jednokřídlou výplní. Devatenáctá je prolomena sdruženým dveřním a okenním otvorem. Dveřní výplň je jednokřídlá, okenní dvoukřídlá o šesti tabulkách v levém a patnácti tabulkách v pravém křídle. V první až třetí ose, umístěné na obytné budově jsou podélné okenní otvory s trojkřídlými výplněmi s dvěma větracími křídly nad poutcem. Otvory jsou opatřeny ocelovými mřížemi. Ve čtvrté ose se otevírá vertikální dveřní otvor s dvoukřídlou výplní. Další dvě osy tvoří podélný okenní a vertikální dveřní otvor. Dvojice je uvozena obdélnými pilastry obloženými z lícových cihel vynášející mělký rizalit stoupající až do šesté etáže. Za rizalitem se nachází hlavní přístupové schodiště. Výplně jsou jednokřídlé. V sedmé ose je čtvercový okenní otvor s dvoukřídlou výplní. V dalších dvou jsou okna stejného charakteru jako v ose dvacet až dvacet dva. V poslední, deváté ose je obdélný okenní otvor s dvoukřídlou výplní a dvěma větracími křídly nad poutcem. Ve druhé etáži jsou v první, druhé páté až osmé ose okenní otvory čtvercového tvaru s výplní o šesti tabulkách. Šestá osa je tvořena menším okenním otvorem čtvercového tvaru s dvoukřídlou výplní. Sedmou osu tvoří prosklený světlík rizalitu. Mezi okny v šesté až sedmé ose jsou pilířky vyzděny z lícových cihel. Ve třetí etáži se v první, druhé šesté až osmé ose otevírají okenní otvory čtvercového tvaru s trojkřídlými výplněmi s dvěma větracími křídly nad poutcem. Třetí osa je prolomena zapuštěným balkonem. Čtvrtá osa je tvořena světlíkem v rizalitu. V páté ose je menší čtvercový okenní otvor s dvoukřídlou výplní. Ve čtvrté etáži se situace opakuje. V levé části průčelí je stavba vyšší o dvě etáže. V páté jsou okna stejná jako ve čtvrté. V šesté ose jsou v první až třetí ose podélné okenní otvory s trojkřídlými výplněmi. Západní průčelí výpravní budovy má v levé části předsunutý rizalit spojený s architektonickým zdobným prvkem tvořeným podporou a kladím s geometrickou plastikou, ve kterém v první ose stoupá přes dvě etáže světlík o osmi tabulkách. V druhé ose je obdélný okenní otvor s výplní o dvou tabulkách nad sebou. V druhém plánu se nachází částečně krytý vstupní vestibul. Jižní průčelí obytné budovy je do výšky třetí etáže spojeno s budovou výpravny. Ve čtvrté a páté etáži jsou v první a druhé ose čtvercové okenní otvory s trojkřídlými výplněmi s dvěma větracími křídly nad poutcem. V šesté etáži je dvojice podélných okenních otvorů s trojkřídlými výplněmi. První etáž východního průčelí je v prvním plánu dvouosá a je z pohledových lícových cihel. V první ose je čtvercový okenní otvor s trojkřídlou výplní. Ve druhé ose je menší podélný otvor s výplní o devíti tabulkách. V druhé etáži je v první ose obdélný okenní otvor s výplní o šesti tabulkách. Je opatřen mříží z ocelových prutů. Ve druhé ose je podélný okenní otvor s trojkřídlou výplní opatření mříží. Ve třetí etáži je první osa lichá, ve druhé je okno stejného charakteru jako v druhé, pouze bez mříže. Ve třetí, umístěné v druhém plánu je vertikální dveřní otvor s jednokřídlou výplní, vedoucí na balkon. Ve čtvrté etáži jsou v první a druhé ose obdélné okenní otvory s trojkřídlými výplněmi. Ve třetí ose je vstup na balkon stejného charakteru, jako ve třetí etáži. V první etáži severního průčelí je vertikální dveřní otvor s jednokřídlou výplní s nadsvětlíkem. Nad ním jsou v druhé a třetí etáži visuté balkony obdélného obrysu s oblým zakončením. Zábradlí jsou z ocelových trubek. V druhé až šesté a osmé a deváté ose jsou čtvercové okenní otvory s výplněmi o šesti tabulkách. Pilířky mezi nimi jsou z pohledových lícových cihel. V sedmé ose je do okenního otvoru vložen dveřní otvor s jednokřídlou výplní. V desáté ose je okenní otvor o deseti tabulkách v ocelovém rámu. Jedenáctou a dvanáctou osu tvoří sdružený okenní otvor o dvanácti tabulkách v ocelovém rámu s dveřním otvorem s předstupujícím zděným zádveřím uzavřeným dvoukřídlou výplní s prosklenými dvěma třetinami v horní části. Třináctá, patnáctá, šestnáctá, osmnáctá a devatenáctá osa je tvořena velkými vertikálními výplněmi o čtyřiadvaceti tabulkách v ocelovém rámu. Otvory ve čtrnácté a sedmnácté ose jsou stejného charakteru, ale na středové ose jsou prolomeny dveřním otvorem s dvoukřídlými výplněmi. Před průčelí předstupuje střecha nástupiště vykonzolovaná na ocelových nýtovaných profilech. V horní etáži se v druhé až čtvrté a šesté až osmé ose otevírají čtvercové okenní otvory s trojkřídlými výplněmi s dvěma větracími křídly nad poutcem. V páté ose je otvor zapuštěného balkonu. Ve třetí etáži se situace opakuje, pouze osmá osa je lichá. Ve čtvrté etáži jsou pouze dva okenní otvory s výplněmi stejného charakteru. V páté etáži jsou v první až třetí ose podélné okenní otvory s trojkřídlými výplněmi.