sloup se sousoším nejsvětější Trojice

Architektura památky je tvořena dvouetážovým soklem trojbokého půdorysu s odstupňováním etáží horizontálními římsami a vysazenými okosenými nárožími s volutami, který přerůstá v trojboký obelisk složený ze dvou bloků zakončený měděným atributem zářícího Božího oka ve svatozáři. Architektonická kompozice je blízká obelisku Nejsvětější Trojice před jezuitskou kolejí v Praze na Malé Straně V nárožích dosedají na plochu římsy mohutné volutové bloky původně osazené plastikami puttů s kartušemi, z nichž se ale dodnes dochoval pouze jediný. Z konkávně projmutých polí lehce předstupují plasticky formované konzolovité články, pročleněné kanelováním, se soklíky , na nichž jsou osazeny sochy světců lehce nadživotní velikosti – jsou to postavy sv. Floriána v oděvu římského vojáka s praporcem, kterak hasí ze štoudve hořící domek u nohou, sv. Jana Nepomuckého v lehkém kontrapostu, v kanovnickém oděvu a kvadrátku, s krucifixem na pravém předloktí a levou rukou na prsou a sv. Donáta s rozevřenou knihou v levé ruce a palmovou ratolestí v ruce pravé. Světci představují ochranu proti hlavním živelným pohromám – požáru, povodni a krupobití Sochy charakterizuje vertikalita postav spojená s prostorovým rozevřením kamenného bloku umocněná např. u postavy sv. Floriána neobvyklým situováním levé ruky s vlajícím praporcem za postavu světce a korýtkovitě a trojboce mělce modelované záhyby s ostrými hranami, které dosahují nejpůsobivějšího provedení a propracovanosti u sochy sv. Jana Nepomuckého, jehož charakter oděvu tak nabývá lehce mihotavé rozpohybovanosti. Soklovou architekturu obklopuje dlážděná podesta obklopená balustrádou šestibokého půdorysu. Tato balustráda je tvořena profilovanou trnoží, na níž je osazeno 6 nárožních a 7 středových sloupků podpírajících profilované madlo. Jednotlivá pole balustrády vyplňují masivní pískovcové mřížky z volutovitě ke stranám stáčených protilehlých útvarů lemovaných po obvodu páskovým dekorem. V osách pod sochami světců jsou v balustrádě vstupní pole. Po vnějším obvodu balustrády je schodišťový předstupeń. Materiálem díla je černovický pískovec. Lokálně jsou na povrchu architektury patrné stopy barevné povrchové úpravy červenavého odstínu a na sochách v záhybech i okrového.