sousoší mariánského obrazu, na podstavě

Na nepůvodním vybetonovaném fundamentu je položena podnožní deska, na níž spočívá podstava nesoucí sousoší. Podstava sestává ze soklové patky, těla se stlačenými volutovými křídly, římsové hlavice těla a podnože, na níž spočívá samotné sousoší. Jedná se o zobrazení Andělů nesoucích milostný obraz Panny Marie Čenstochovské, tedy zobrazení v sochařském zpracování spíše jen příležitostně se vyskytující, o to však zajímavější. Předlohou byla nesporně některá z hojně šířených a úctu k čenstochovské Panně Marii doporučujících grafik z 18. století. Trojice vznášejících se andělů je podána živě, se zaujetím. K samotnému námětu, k mariánskému obrazu jako takovému, se vztahuje i reliéfní motiv na čelní straně těla, kde je zpodoben sedící sv. Lukáš malující obraz Panny Marie. Reliéfy a dekorativní motivy: v reliéfu provedený, v tradičním ikonografickém pojetí, milostný obraz Panny Marie Čenstochovské - v dolních partiích sousoší je reliéfně zpracována oblačná kupa s jednou andílčí hlavičkou * v čele podnože pod sousoším velká rokajová mušle * v čele římsové hlavice těla velká rokajová mušle * na čelní straně těla kartuš z rokajových hřebínků, plaménků a mušlových segmentů; uvnitř kartuše je zobrazen výjev zachycující z profilu sedící postavu sv. Lukáše, který maluje Pannu Marii s Ježíškem v přítomnosti Ducha Svatého symbolizovaného svazkem paprsků * v čele postranních volutových křídel rokajové hřebínky Nápisy: * na odvrácené straně římsové hlavice, nápis vtesaný: A. D. 1766 / * na odvrácené straně těla, nápis černou barvou: obnoveno LP. 1967 /