Na nepůvodním vybetonovaném fundamentu je položena podnožní deska, na níž spočívá podstava nesoucí sousoší. Podstava sestává ze soklové patky, těla se stlačenými volutovými křídly, římsové hlavice těla a podnože, na níž spočívá samotné sousoší. Jedná se o zobrazení Andělů nesoucích milostný obraz Panny Marie Čenstochovské, tedy zobrazení v sochařském zpracování spíše jen příležitostně se vyskytující, o to však zajímavější. Předlohou byla nesporně některá z hojně šířených a úctu k čenstochovské Panně Marii doporučujících grafik z 18. století. Trojice vznášejících se andělů je podána živě, se zaujetím. K samotnému námětu, k mariánskému obrazu jako takovému, se vztahuje i reliéfní motiv na čelní straně těla, kde je zpodoben sedící sv. Lukáš malující obraz Panny Marie. Reliéfy a dekorativní motivy: v reliéfu provedený, v tradičním ikonografickém pojetí, milostný obraz Panny Marie Čenstochovské - v dolních partiích sousoší je reliéfně zpracována oblačná kupa s jednou andílčí hlavičkou * v čele podnože pod sousoším velká rokajová mušle * v čele římsové hlavice těla velká rokajová mušle * na čelní straně těla kartuš z rokajových hřebínků, plaménků a mušlových segmentů; uvnitř kartuše je zobrazen výjev zachycující z profilu sedící postavu sv. Lukáše, který maluje Pannu Marii s Ježíškem v přítomnosti Ducha Svatého symbolizovaného svazkem paprsků * v čele postranních volutových křídel rokajové hřebínky Nápisy: * na odvrácené straně římsové hlavice, nápis vtesaný: A. D. 1766 / * na odvrácené straně těla, nápis černou barvou: obnoveno LP. 1967 /