Od roku 1903 továrna obsahuje kotelnu s komínem 26 metrů vysokým. V letech 1919-1922 podnik rozšířen a vybudována jednokolejná, úzkorozchodná pozemní lanová dráha, délky450 metrů s výhybnou uprostřed, která spojovala továrnu přímo se stanicí Hojsova Stráž (Hamry čp. 69, 70 a 71). V roce 1925 tovární turbína napojena na Bílý potok a Úhlavu, čímž vzniklo rozsáhlé vodní dílo s několika přivaděči, tlakovým potrubím, vyrovnávacími komorami a akvaduktem. Dvoupodlažní východní trakt továrny má zdi z lomového kamene a plochou sedlovou střechu s dřevěnými vazníky, uprostřed níž je polygonální lucerna osvětlující manipulační prostor lanovky, která vycházela ze severovýchodního zkoseného nároží. Na jižní straně přiléhá kotelna s dochovaným komínem. Západní část továrny je již zbourána, ponechány obvodové zdi.