Drážní těleso vlečky se dodnes dochovalo pouze zčásti z celkové délky 2,580 km. Vlečka původně vedla od železniční stanice Bohušovice nad Ohří. Do města Terezína procházela v prostoru bývalé Bohušovické brány a dle dostupné literatury končila za terezínskými hradbami u vážního domku č.p. 324 . Ze situačních plánů Terezína z období ghetta, však vyplývá, že koleje pokračovaly dále Dlouhou ulicí až k domu č.p. 19 a za bývalou Bohušovickou branou odbočovalo ještě jedno rameno trati, končící u domu č.p. 77. Vlečka sloužila k dopravě židovských transportů do terezínského ghetta. Na samém počátku se na ní mělo přepravovat pouze zboží a materiál, jak vyplývá z výroční zprávy Technického oddělení terezínské samosprávy, referátu železnice, za rok 1942. Rozhodnutím MK ČSR ze dne 15.8. 1988 bylo upuštěno od památkové ochrany úseku vlečky v délce 300 m na části parcely 645/1 v areálu bývalé "Zeleniny Terezín" až po železniční přejezd přes státní silnici Bohušovice - Terezín. V dalším úseku je těleso vlečky zdevastováno. Zachována a udržována je drážní vlečka až od nástupního prostoru k ruskému a židovskému hřbitovu k domku č. p. 324 (dle katastrální mapy se jedná o parcelu č.129).