Gloriet se sochami, lvy s erby a vázami tvoří point de vie os saly terreny, tvoří zakončení i výškové vyvrcholení této symetricky uspořádané zahrady. Z podesty vede dvouramenné nástupní schodiště ze současného auditoria ke glorietu, z horní terasy vede jednoramenné schodiště přímo ke vstupu do glorietu. Všechna schodištní ramena i obvod horní terasy jsou lemovány balustrádou se sochařskou a kamenickou výzdobou. Na stylobatech dolního dvouramenného schodiště jsou čtyři heraldičtí lvi, držící před sebou heraldické znaky. Horní terasa je osazena sedmi plastikami ženských alegorických a mytologických postav. Vepředu (na západní straně) jsou částečně zahalené ženské akty s obnaženou hrudí a antikizujícími nakadeřenými účesy : Flóra (opřena o koš s plody, v náručí kytice), Ceres (opřena o snop, přidržuje otep obilných klasů a snop), Venuše (vede za ruku Amora s toulcem na zádech) a Pomona (přidržuje roh hojnosti s ovocem) – nebýt Venuše, mohly by postavy alegorizovat roční období. V zadní části (tj. východní) části balustrády horní terasy jsou další tři plastiky – dvě po stranách (jedná se o polozahalené ženské akty se splývajícími kadeřemi a s lehce obtočenou drapérií. První postava drží v pravačce želvu, levou se opírá o lasturu, ze které vytéká voda. Tato postava může symbolizovat spolehlivost, stálost, rozvahu. Druhá postava má drapérii protaženou mezi nohama a hozenou přes levé rameno, v levé ruce drží úhoře, levou nohou stojí na vědru s okřídlenou rybou. Tato postava může symbolizovat bohyni Hygeiu neboli Sanitu - Santé) a jedna na špici nad městem. Tato třetí postava je protažená, zahalená kolem beder splývajícím rouchem, na levém zápěstí má dvouřadý korálový náramek, její symbolika není jasná. Všechny tři postavy jsou však spojeny vodním motivem. Na této horní terase je pak situována samotná drobná zahradní architektura nezastřešeného glorietu. Stěny glorietu jsou prolomeny otevřenými arkádami se středovými klenáky, arkády jsou situovány na pravoúhlé základně s konvexně prolnutými nárožími. Nárožní pilastry mají volutové hlavice a nesou kladí s výrazně profilovanou a předsazenou římsou, zalamující se podle nároží. V interiéru jsou nároží skosena a pročleněna nikami se sedátky zakončenými mušlovitými konchami. Půdorys koruny zdiva glorietu je kruhový, na okraji koruny na východním průčelí stojí dvojice gladiátorů v živých pohybech proti sobě. V nedávné době byly na jejich místa osazeny jejich kopie, ovšem již bez atributů – tzn., že se již nyní nechrání štíty a bodnými zbraněmi. Autorem sochařské výzdoby glorietu i horní terasy je děčínský sochař Abraham Felix Kitziger (před 1660 – po 1713), výzdoba Růžové zahrady byla realizována kolem roku 1683.