Most je situován na původní trase silnice I/34 na pozemku 469/9, k.ú. Stará Hlína. Překlenuje jižní část rybníka Vítek. Po vybudování nové silnice ztratil své opodstatnění a byl vyňat ze silniční sítě. Jedná se o most masivní z omítnutého lomového kamene, pětiobloukový, kolmý, s parapetními zítkami. Most, s délkou přemostění 45,60 m, o celkové šířce mostu 6,40 m, s volnou šířkou mezi zídkami 5,0 m, má pět polí o světlosti otvorů 7,50 m. Dimenze klenby s vodorovnou vrcholnicí je cca 60 cm. Všechny čtyři mostní podpory, tloušťky 160 cm, jsou vystavěny z lomového kamene na vápennou maltu na obdélném půdorysu, z obou stran jsou opatřena oválným zhlavím v pohledovém tvaru komolého půljehlanu, z horní plochy vyrůstají nízké polopilířky. Z cihel zděná parapetní zídka je vysoká 80 až 115 cm a široká 60 až 65 cm, použité cihly mají rozměr 65 x 155 x 315 mm. Konce zídek jsou zešikmeny. Roku 1807 byly na korunu cihelného zdiva zídek osazeny ploché žulové desky o tl. 7 cm. Na vnitřní straně severní zídky je osazena dnes málo čitelná kamenná dedikační deska. Konce mostu jsou rozšířeny, zesílení tvoří jakási křídla. Most je cele opatřen vápennou omítkou s bílým nátěrem. Vozovka na mostě je nově vydlážděna kamennou dlažbou s většími spárami, odtok vody zajišťují původní kamenné chrliče v čelech zdí o svisle obdélném tvaru otvoru, s přečnívajícím plochým okapovým kamenem. Historie: Přibližně v místech dnešního kamenného mostu stával do roku 1659 mostek z dřevěné kulatiny, přes který byla jízda velice nebezpečná. Z tohoto důvodu byl původní most v roce 1659 nahrazen novým dřevěným mostem, který stál na dubových pilotách. Při velké vodě v červenci 1670 došlo vlivem náporu vody k položení mostu na stranu. V roce 1698 byl most takto napaden ještě dvakrát. V důsledku neustálého napadání mostu povodněmi a plujícími ledy nebyla cesta přes most vždy bezpečná. Proto byl v roce 1781 postaven nový kamenný most podle návrhu ing.Rosenauera, který byl ve službách Schwarzenbergů spravujících od roku 1660 také třeboňské panství. Most byl postaven o něco výše v zátoce rybníka, než stál původní dřevěný most. Až do roku 1988 sloužil tento most místní silniční dopravě. Po vytvoření nové silniční trasy (souběžné přeložky) sloužil jako spojení mezi obcemi Stará a Nová Hlína pro pěší a cyklisty. V srpnu 2002 byla protržena hráz rybníka na Vitmanově a proud vody zdemoloval pilíř mezi 3. a 4. polem mostu. Došlo k úplnému zřícení 4.pole a k částečnému zřícení 3.pole mostu. Podle rozhodnutí MěÚ, referátu regionálního rozvoje J.Hradec z 29.11.2002 byl most opraven za použití původního materiálu v maximální míře do původního tvaru a vzhledu – byl zcela vystavěn rozvalený pilíř na novém základě, vystavěny obě sousedním klenby a parapetní zídky, zbývající části byly lokálně dozděny, byl proveden zásyp a dlážděná vozovka na opraveném úseku. Živičné vrstvy na zbývající části byly odstraněny. Všechny pilíře byly zpevněny mikropilotami a injektáží. Povrch nové části byl omítnut, stávající očištěn a lokálně vyspraven.