Řadový koncový dům jednoduché kubusové hmoty s výraznější vystupující hmotou rizalitu schodiště v zahradní části a s plochým arkýřem v dominantní a exponované uliční části, je realizovaný jako podsklepený dvoupatrový dům s půdním (sníženým) podlažím, orientovaný vstupní – uliční fasádou severozápadně a je zastřešený plochou střechou. Nezastavěná parcela přiléhá k domu ze severní strany, tzn. při pohledu z ulice vpravo od uliční fasády. Uliční průčelí je akcentováno předsazeným plochým arkýřem, podepřeným dvěma polygonálními pilíři obloženými vertikálními mramorovými pásky, v materiálu stejnými jako u soklu (z šedého bíle žíhaného mramoru typu Bardigllio Carrara). Mramorový sokl je ukončený v horní části plochou vystupující bílou štukovou linkou, která přechází do bílé omítky boční fasády, orientované do nezastavěného pozemku a kontrastuje s tmavě šedou omítkou přízemí a arkýře v prvním a druhém patře. Obdobná mělká štuková linka prochází nad přízemní částí fasády v úrovni podhledu předstupujícího plochého arkýře a navazuje na bílou omítku postranních částí pater uliční fasády i celého sníženého půdního podlaží (na obou krajích uliční fasády probíhá navíc od soklu po celé výšce ustupující bílý lem). V mramorovém obkladu soklu se nachází symetricky rozmístěná čtyři ležatá oválná okna suterénu, doplněná okrasně geometricky zpracovanými kovovými mřížemi, provedenými v bílém nátěru. Suterénní okna jsou rámovaná bílým obdélným štukem, kontrastujícím s mramorovým obkladem soklu. Vstupní část přízemí je prolomena hlubší nikou pod arkýřem, procházejícím přes první a druhé patro, vstupní dvoukřídlé bílé dveře s vysokým nadsvětlíkem a s jednoduchou geometrickou profilací dřevěných křídel jsou osazené v mramorovém profilovaném ostění na střední osu fasády. Geometricky členěné dělící profily zasklení nadsvětlíku jsou v centrálním motivu kruhu doplněny černými ozdobnými a geometricky pojatými mřížemi. Po stranách vstupu jsou umístěna dvě menší kastlová čtyřdílná okna, která navazují v osách na okna suterénu a jsou v horní části členěna svislými příčlemi. Větší okna po obou stranách fasády, navazující osově na obě krajní okna suterénu, jsou řešena shodně s okny v prvním a druhém patře, tj. s hladkým mělkým rovným ostěním a s rámováním hladkými bílými omítkovými šambránami. Jedná se o kastlová čtyřdílná tzv. krystalická okna (obdoba tzv. „bay window“) s prostorově ven vyklenutými dvěma středními křídly, která jsou v horní části členěna svislými příčlemi s centrálním motivem psaníčka. Průčelí arkýře je symetrické, dvouosé, prolomené čtyřmi oblouky okenních otvorů rámovaných pravoúhlým bílým štukovým lemováním, kontrastujícím s okolní tmavě šedou omítkou arkýře. Kastlová čtyřdílná okna ve spodní části přecházejí v horní části do motivu zdvojené arkády s medailonem. U prvního patra je v medailonech vepsán obdélník s psaníčkovým motivem. Vnitřní křídla horních obloukových částí oken arkýře jsou členěna svislými příčlemi. Všechna čtyři čelní oblouková okna arkýře jsou doplněna v úrovni parapetů ukotvenými geometricky pojatými kovovými konstrukcemi („ohrádkami“) pro uložení truhlíků na květiny. V obou podlažích arkýře se v jeho bočních částech nachází malá oválná okénka, zdůrazněná pravoúhlým štukovým bílým lemováním. Uliční fasáda graduje do výrazně vyložené deskové římsy s kazetovým motivem (bílé plochy a černá žebra, doplněná v obvodové linii dřevěnými černými koulemi), pod kterou je v profilovaném a výrazně plastickém horizontálním obdélníkovém pásu rámování symetricky rozmístěno celkem sedm horizontálních obdélných okének snížené půdní části domu, které po levé straně při pohledu z ulice navazují na římsu sousedního, později postaveného objektu. Boční fasáda Jaruškova domu je jednoduchá a bíle omítnutá, s vertikálním pásem ustupující hmoty světlíku a s jedním nepůvodním kastlovým čtyřdílným nízkým oknem, situovaným ve sníženém půdním podlaží blíže k uliční fasádě. Zahradní fasáda je ve střední ose výrazná vystupujícím a v rozích půdorysně zkoseným rizalitem schodiště, na který symetricky po obou stranách navazují užší vertikální ustupující části fasády, přecházející do bočních mělkých rizalitů po stranách. V rizalitu vedle nezastavěného pozemku (po levé straně při pohledu ze zahrady) jsou vyloženy v prvním a druhém patře balkony. Okna různých velikostí v jednotlivých podlažích jsou symetricky rozmístěná a osově na sebe navazují, větší okna jsou v horních částech rastrově členěná. Hmota prolamované zahradní fasády je v prvním patře vpravo od schodišťového rizalitu asymetricky přetnutá dřevěnou prosklenou pavlačí (vybudovanou dodatečně až po realizaci) se čtyřmi osami dvoudílných kastlových oken. Dispozičně se jedná o tradiční dispoziční schéma, které je kontrastní k modernisticky výtvarně pojaté fasádě – trojtrakt se střední vstupní chodbou navazující na schodiště umístěné v zadní části domu (orientované do zahrady). Z těchto společných prostor je přístupných celkem šest třípokojových bytů, a také jeden byt ve sníženém půdním patře. V suterénu je umístěno provozně-technické vybavení a sklepy. V materiálově-konstrukčním pojetí je zde důležité užití železobetonu v kombinaci s dalšími materiály, v konstrukcích zejména s pálenou cihlou. Stropy jsou v přízemí a patře rovné, ztužující pasy a stropy suterénu jsou mírně segmentově klenuté. Na fasádě lze dosud doložit některé původní prvky (v malém podílu některá okna, vstupní dřevěné dveře).