Zastavení jsou z kamenných sekaných patek, sestávající z dvojice opracovaných bloků, do kterých jsou pomocí kovaných vzpěr kotveny litinové architektury jednotlivých zastavení. V čelní ploše patek jsou vpadlé plošky s vysekanými římskými číslicemi jednotlivých zastavení. Některé patky jsou druhotně vyspraveny betonem. Litinové reliéfní plochy zastavení zachycují děje Kristova utrpení. Kalvárie sestává ze tří rozměrných skulptur. Křížová cesta o sedmi zastaveních se v těchto místech nacházela již v období kolem přelomu 17. a 18. století, později došlo k jejím úpravám a doplnění. Stávající křížová cesta byla pořízena v roce 1883 nákladem držitelů panství – Friedricha a Leopoldiny Thun–Hohenstein. Jak je zjištěno, podkladní plechy, na kterých jsou litinové reliéfy upevněny, nesou pozůstatky polychromní malby starších zastavení (tuto skutečnost se podařilo zjistit u dvou deponovaných nyní na faře - jedná se zřejmě o VII. a IX. zastavení). Litinové části stávající křížové cesty byly vyrobeny v Salmovských železárnách a slévárnách v Blansku. Návrhy reliéfů jednotlivých zastavení pocházejí od významného rakouského sochaře Antona Dominika von Fernkorna (1813 –1878).