Krytá dřevěná lávka, lidově nazývaná “rechle“, se nachází východně poblíže obce, pod silnicí na Horní Planou, na toku řeky Vltavy, těsně za jejím prudkým pravotočivým zákrutem. Jedná se o lávku s trámovou nosnou konstrukcí, vynášenou třemi kamennými pilíři, pobitou dřevěným bedněním, s valbovou střechou krytou devíti řadami šindele (původně byly jen čtyři řady). Lávka je dlouhá 25 m a široká 1,8 rn, celková výška chodby od podlahy činí 3 metry. Mostovka se nachází cca 3 metry nad hladinou Vltavy. Na severní straně, směrem od přilehlé silnice, je přístup k lávce z prudkého svahu téměř v úrovni podlahy, na straně opačné, otevřené do luk, je vstup do lávky vyvýšen a přístupný dřevěným žebříkovým schodištěm s deseti stupni, opatřené dřevěným oboustranným zábradlím. Pilíře mostu jsou vyzděny z velkých opracovaných pravidelných kamenných kvádrů. Jejich půdorys má obdélný tvar a silně předstupují na obě strany mimo šířku lávky. Pod hladinou jsou pilíře rozšířeny. Střední pilíř má svislé hrany na straně proti vodě zaobleny, ve zdivu jsou zde osazeny železné kruhy. V tomto místě je kamenné zdivo dosti porušeno. Horní plocha pilířů je zaklopena přesahujícími kamennými krycími deskami, vzájemně spojenými železnými skobami. Jednotlivé kvádry jsou vyspárovány cementovou maltou s přiznáním spáry. U krajních opěr přiléhá k pilířům bezprostředně po obou stranách kamenné zdivo obezdění svahu řeky. Nosnou konstrukci tvoří trojice masivních dřevěných trámů, na svých koncích se opírající o koruny pilířů, v místě styku jsou podložena dřevěné hranoly. Podélné nosníky jsou staticky zesíleny příčnými trámky, vyvěšenými železnými táhly s objímkami a přichycenými ke krajním trámům, v délce jsou tyto příčné trámky ještě přitaženy do podélných trámů svorníky. Podlahaje tvořena pěti silnými fošnami. V podlaze jsou dobře patrny otvory po zasouvání trámců k zadržování plaveného dřeva. Střešní konstrukce je vynesena svislými stolicemi, které jsou mezi sebou důkladně vodorovně i diagonálně provázány. Dřevěné prvky jsou ručně opracované. Dřevěná konstrukce boků lávky je cele bedněná svisle kladenými širokými prkny se spárami zakrytými latěmi. Vstupy do lávky bývaly původně uzavřeny dveřmi, nebot‘ lávka nebyla volně pochůzná, byla v ní uložena bidla pro obsluhu při plavení dříví. Bednění nad středním pilířem je vylámáno, z pilíře místní rybáři chytají ryby. Dno řeky pod mostem je kamenité, mezi pilíři je vyložené dřevěnými prahy.