Patrový nárožní dům čp. 836, který byl postaven v letech 1911–1912, se nachází na exponovaném místě křížení ulic Tylova, Nádražní a Příkopy v blízkosti městského opevnění, těsně za hranicí MPR v OP MPR. Objekt vybudovaný na místě starší zástavby do okolního prostředí dobře zapadá a zároveň svou modelací akcentuje důležité nároží. Součástí stavební parcely domu je i nevelká nezastavěná trojúhelníková plocha dvora přístupná průjezdem z ulice. Půdorys městského domu vychází z nepravidelného tvaru nárožní parcely. Jedná se o celkem třípodlažní dům se dvěma nadzemními podlažími a jedním podzemním zakončený sedlovou střechou. Při návrhu vzhledu objektu byl hlavní důraz kladen na uliční fasády a nárožní dominantu. Fasáda do dvora je oproti tomu jednoduchá, hladká a akcentovaná pouze rizalitem schodiště. Uliční fasádu člení dvojice pilastrů na tři samostatně komponovaná průčelí. Nárožní průčelí je zaoblené se třemi okenními osami v patře, východní má opět tři okenní osy v patře a severní obrácené do ulice Tylova je prodloužené a v patře opatřené celkem šesti osami, přičemž čtvrtou tvoří vystupující a geometrickými tvary charakteristický arkýř. Tento prvek může být chápán jako určitý rukopis stavitele. Přízemí je prolomeno výkladci obchodů a několika vstupy. Hlavní vstup do objektu s trojdílnými vraty s nadsvětlíkem se nachází v severním průčelí na úrovni třetí okenní osy. Přestože je na fasádě užito mnoho rozmanitých dekorativních prvků vzešlých z různých inspiračních zdrojů, jsou dohromady použity promyšleně a celek tak působí jednolitým, nikoli roztříštěným dojmem. Sokl domu tvoří žulové obklady. Mezi výkladci v přízemí jsou pásy strukturované omítky. Jedná se o ve štuku provedené horizontálně probíhající obloučky, které připomínají stažené svinovací ocelové rolety výkladců. Tento motiv je zopakován mezi okny prvního patra nároží. Plocha prvního patra je pak na každé ze tří fasád pojednána lehce odlišně. Nejkratší východní fasáda nad úrovní výkladců pokračuje pásem nehlazené házené omítky, která dosahuje těsně pod okna prvního patra, od nichž je oddělena zdvojeným pruhem černých keramických obkladů. Tento pruh pokračuje v celé délce fasády jako stylizovaná kombinace podokenní a patrové římsy. Shodné obklady jsou použity k orámování fasády u vnějších hran okenních otvorů svislými pruhy. Volné plochy fasády mezi okny, vyjma prostoru mezi první a druhou okenní osou, jsou vyplněny ornamentální malbou v modrých a žlutých odstínech. Malba je kombinována s do štuku osazenými plastickými keramickými doplňky v odstínech modré, zelené a žluté. V nejvyšší části fasády probíhá v celé ploše pás štukové výzdoby tvořený do sebe vloženými obdélníky. Tento dekor vytváří jakousi aluzi bosovaného zdiva. Fasádu zakončuje výrazně předstupující jednoduchá neprofilovaná římsa se zaoblenými rohy. Okenní výplně jsou provedené ze dřeva. Jedná se o dvojitá kastlová okna dělená do tvaru T, s dvojicí otvíravých oken a horním větracím výklopným. Výklopné okno je děleno čtyřmi svislými příčkami na pět okenních tabulek, z nichž ta prostřední je dále dělena dvěma horizontálními příčkami na tři okenní tabulky. Severní fasáda dodržuje shodný rozvrh jako menší fasáda východní. Prvkem, který toto schéma narušuje, je výrazný trojboký arkýř osazený na odstupňovaných ohýbaných ocelových I profilech. Okna arkýře jsou stejného tvaru a stejného provedení jako okna prvního patra. Horní část arkýře zakončuje profilovaná římsa, na kterou dosedá pultová stříška krytá plechem. Arkýř zdobí rámování tmavými keramickými obklady korespondující s barvou I profilů. Nejakcentovanější částí je zaoblené nároží oddělené dvojicí štukových pilastrů usazených na vysokých bosovaných obloucích s ustupujícími středy provedených z kamene. Hmota pilastrů prochází celou výškou fasády skrze všechny její dekorativní struktury včetně korunní římsy. Nad její úrovní dochází k transformaci pilastrů do formy pilířů nesoucích v současnosti obnovenou sochařskou výzdobu v podobě ženských byst. Atika je pojata jako odkaz na historické fortifikační prvky s černými kachlíky imitujícími pravděpodobně střílny. Mezi okny prvního patra nároží je zopakován motiv horizontálních štukových „roletových“ obloučků podobně jako v přízemí. Sedlová střecha objektu je kryta matnou vláknocementovou šablonou. Nad úroveň střechy vystupuje směrem do ulice celkem pět okrouhlých vikýřů.