Nosná konstrukce mostu typu Bailey byla sestavena z ocelových svařovaných prefabrikovaných dílců příhradoviny o rozměrech cca 3150x1550x180 mm, které jsou smontovány tak, aby dále vytvářely příhradovou konstrukci. Tyto dílce se spojují čepy a mohou tvořit libovolně dlouhý a mohutný vodorovný nosník. Jedná se v podstatě o dobře promyšlenou stavebnici. Jednotlivé dílce lze řadit a propojovat jak na délku, tak pro zvýšení únosnosti i vedle sebe či nad sebe. V případě mostu v Třebíči jsou vodorovné nosníky zdvojené, tzn. dva dílce vedle sebe jsou propojeny z vrchu ocelovými ztužujícími prvky. Vodorovné nosníky tvoří zároveň zábradlí mostu a jsou od sebe vzdálené na šířku jednoho jízdního pruhu cca 3, 2 m. Nosníky propojuje konstrukce mostovky z ocelových příčných I profilů (cca I 260) uložených na spodních pásech nosníků. Povrch mostovky je z dřevěných fošen uložených na řadě podélných ocelových I profilů (cca I 120). Celou konstrukci mostu ztužují ocelová táhla vedená diagonálně pod mostovkou. Most podpírají dva mostní pilíře vyzděné z kamene na okraji obou břehů řeky. Konstrukce mostu je uložena na ložiska na principu kloubu v úložné ocelové desce položené na vyrovnávacím betonu na mostních pilířích.