nadchod

Nadchod je opláštěnou zastřešenou lávkou (mostem) širokou 9,7 m, dlouhou 15,2 m a vysokou 3,5 m. Spojuje krček v 1. patře budovy a 2. nástupiště v ostrovní poloze. Ocelová konstrukce sestává z plnostěnných svařovaných nosníků, příčníků a podélníků, na kterých je položena betonová podlaha. Strop tvoří svařovaný rám z ocelových profilů, na nichž je položena krytina ve skladbě: vlnitý plech (viditelný v podhledu) s nadbetonávkou a hydroizolací. Boční stěny jsou ve spodní třetině vyzděny a uvnitř obloženy keramickým béžovým obkladem. Horní dvě třetiny jsou proskleny. Uvnitř každého ze čtyř prosklených polí je menší čtvercové otvíratelné okenní křídlo. Všechny kovové prvky jsou opatřeny modrým nátěrem. Okraj lávky na straně výpravny nesou dva subtilní sloupy obložené keramickým obkladem a ve zdvojení dva ocelové sloupy I profilu. Podpěry na konci lávky jsou součástí zastřešení, svařovaný ocelový polorám je z válcovaných profilů. Propojení nadchodu a výpravní budovy žst. Ostrava - Vítkovice představuje unikátní Dandovo řešení stavby nádraží na poddolovaném území, kde bylo nutné počítat s poklesy až 3,5 m. Proto nebylo možné spojení podchodem. Na konec lávky symetricky po stranách navazují dvě schodišťová ramena v délce 14,8 m. Jsou ocelové konstrukce, s betonovými stupni s asfaltovým povrchem. Ocelové zábradlí tvořené rastrem svislých prutů lemuje tvar schodišťového ramene rozděleného dvěma podestami. Ocelové schodiště leží na betonovém soklu do výšky první podesty. Celá konstrukce pláště střechy kolmé vůči lávce a kryjící schodiště je ze svařovaných rámů z uzavřených i válcovaných profilů. Plášť tvoří polykarbonátové panely po stranách a zděná čela, dole ukončená do tvaru V s vnějším oplechováním (tvar V opisuje tvar střech nad nástupišti). Střecha je krytá vlnitým plechem s nadbetonávkou a asfaltovými pásy.